۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

کشتی‌های کانتینری بیشتری مجهز به اسکرابر می‌شوند

کشتی‌های کانتینری بیشتری مجهز به اسکرابر می‌شوند
موسسۀ تحقیقی آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود نوشت: تعداد کشتی‌های کانتینری که برای مجهز شدن به اسکرابر روانۀ یارد‌ها می‌شوند، رو به افزایش است.
کد خبر: ۸۴۳۹۵
به گزارش گروه بین الملل مانا آلفالاینر نوشت: همانطور که به ضرب العجل قانون سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد ۲۰۲۰ IMO نزدیک می‌شویم، تعداد کشتی‌های کانتینری که از خطوط سرویس دهی برای مجهز شدن به اسکرابر خارج می‌شوند، شیب صعودی را طی می‌کند.
براساس گزارش آلفالاینر، درحال حاضر دست کم ۳۱ فروند کشتی کانتینری درحال مجهز شدن به اسکرابرهستند، این به معنای خروج مجموع ظرفیت حمل ۳۵۰ هزار TEU از خطوط سرویس دهی است.
این گزارش ادامه داد: از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی به این طرف، ۳۹ فروند کشتی کانتینری مجهز به اسکرابر شده اند. براساس داده‌های به دست آمده، میانگین زمانی که هر کشتی برای مجهز شدن به اسکرابر را در یارد سپری می‌کند، ۵۲ روز بوده است.
پیش بینی می‌شود بیش از ۵۵۰ فروند کشتی کانتینری دیگر مجهز به اسکرابر شوند. همچنین، برخی از ۲۱۸ فروند کشتی کانتینری جدید که قراراست به ناوگان جهانی ملحق شوند، در زمان تحویل، اسکرابر را بر روی عرشه‌های خود خواهند داشت.
لازم به ذکر است: در بیست و دوم ماه جولای سال جاری میلادی، تعداد کشتی کانتینری بیکار به ۱۳۸ فروند با ظرفیت ۴۸۶ هزار و ۷۷۸ TEU رسید که درمقایسه با ظرفیت بیکار ۳۳۶ هزار و ۲۴۱ TEU ماه گذشته، حکایت از رشد چشم گیر دارد.
کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان قرارداد چارتری پنج کشتی کانتینری فیدری با ظرفیت هشت هزار و ۸۲۷ TEU را به امضا رساند.
این گزارش در پایان نوشت: بزرگترین کشتی کانتینری جهان موسوم به MSC GULSUN رکورد بزرگترین بارگیری کانتینری بر روی یک شناور تک را به ثبت رساند. کشتی مذکور ۱۹ هزار و ۵۷۴ TEU کانتینر را با خود حمل کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار