۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

ادغام شرکت های حمل و نقل کانتینری قدرت نمایی یا ریسک!

ادغام شرکت های کانتینری به عنوان یک چالش یا ریسک در صنعت حمل و نقل دریایی توجه مالکان کشتی را به خود جلب کرده است. این طرح با همه نقاط ضعف و قوتی که دارد برخی از کارشناسان از آن به عنوان قدرت نمایی و ایجاد برند جدید کشترانی یاد می کنند .
کد خبر: ۸۳۵۶۶

ادغام شرکت های حمل و نقل کانتینری قدرت نمایی یا ریسک

به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس گزارش های منتشر شده تخمین زده می شود تا سال 2021 بیش از 75 درصد خطوط کشتیرانی جهانی با هم ادغام شوند. به گفته کارشناسان ادغام شرکت ها نه تنها به عنوان یک ریسک مطرح نیست بلکه یک راه حل اساسی به شمار می رود .

"Jeremy Nixon" مدیر عامل شرکت شبکه Ocean Network Express در این زمینه گفت: ادغام شرکت های کانتینری برای تقویت بیشتر شرکت های کانتینری برای مقابله با آنچه به نام سختی های شرایط و بحران نامیده می شود، یک گزینه نهایی و راه حل اصولی است  زیرا در چنین شرایطی  فعالیت گروهی شرکت ها می تواند  عاملی برای عبور از بحران  باشد.

وی تاکید کرد: شرکت های کوچک برای روی پا  ماندن و قدرت نمایی راهی جز ائتلاف ندارند .

وی که در دومین مجمع سالانه دریایی سنگاپور سخنرانی می کرد ، گفت: هدف از ایجاد شرکت ONE) Ocean Network Express) تنها ادغام سه شرکت نبود، بلکه ایجاد یک برند جدید بوده است. به همین جهت پتانسیل دستیابی به همکاری از طریق ادغام شرکت ها در مقایسه با فعالیت فردی آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی این اظهار نظر کارشناسی را که ادغام شرکت ها را یک ریسک می دانند رد کرده و یاد آور شد: آینده نشان خواهد داد که راهی جز ائتلاف وجود ندارد. 

Nixon خاطر نشان کرد: گزارش های دریافتی نشان می دهد ائتلاف ها تاکنون ثمر بخش بوده است .

وی همچنین بر اهمیت حضور شرکت های جهانی از طریق ادغام به عنوان وسیله ای برای کاهش ریسک و افزایش توانمندی مالی و جبران خسارت های ناشی از بازارهای ضعیف تر اشاره کرد و در ادامه  افزود: متاسفانه در فرآیند ادغام غالبا نیروی انسانی نادیده گرفته می شود. در حالی که در هر ادغام، نیروی انسانی استراتژی یک شرکت را تعیین می کند و این موضوع  باید مد نظر قرار گیرد تا  نیروی انسانی هرگز احساس نا امیدی نکند. زیرا سرمایه گذاری و افزایش بهره وری و دستیابی به فناوری ضمن کار با شرکت های بزرگتر تثبیت می شود. که این مهم بر دوش نیروی انسانی متخصص است. وی شرکت ها را از تعدیل نیروی انسانی برحذر داشت .

"Mark O’Neil" مدیرعامل شرکت کلمبیایی  Columbia Shipmanagement نیز در این مجمع به دفاع از ائتلاف شرکت ها پرداخت و گفت: چندی پیش شرکت کشتیرانی قبرس با شرکت Marlow  Navigation ادغام شده اند و شرکت Marlow Navigation را ایجاد نموده اند. این ادغام باعث شده شرکت جدید  به یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی جهان تبدیل شود.

 به گفته وی شرکت DSS Holdings با شرکت کشتیرانی یونانی Capital Product Partners با سرمایه 1.65 میلیارد دلار به تاسیس یک شرکت جدید Diamond S Shipping Inc اقدام کردند.

وی در پایان شرکت های کوچک را برای گریز از ورشکستگی به ائتلاف فراخواند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار