۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

اسکرابر آلودگی زیست محیطی ندارد

آب شستشوی اسکرابر در بنادر تهدیدی برای محیط زیست دریایی نیست اما با این حال برخی از بنادر شستشوی اسکرابر را ممنوع اعلام کرده اند.
کد خبر: ۸۳۱۸۲

اسکرابر آلودگی زیست محیطی ندارد

به گزارش گروه بین الملل مانا، در پی اعلام ممنوعیت شستشوی آب اسکرابر حلقه باز در برخی از بنادر آسیا و اروپا در سال جاری، مالکان برخی از کشتی ها نگران نصب اسکرابر نیستند. زیرا مطالعات انجام شده توسط شرکت "Wartsila" نشان می دهد که نمونه های آب شستشوی اسکرابر با معیارهای مجاز IMO  مطابقت دارد.

در این میان اگرچه قانون سوخت کم سولفور از ابتدای سال 2020 میلادی به اجرا در می آید اما برخی از بنادر از ابتدای سال جاری شستشوی اسکرابر در محدوده  خود را ممنوع اعلام کرده اند که این امر باعث انتقاد  مالکان کشتی شده است.

"Jan Othman" مدیر گروه فناوری پاکسازی گاز اگزوز "Wartsila" در مصاحبه ای اعلام کرد: صاحبان کشتی که قبلا اسکرابر را بر کشتی های خود نصب کرده اند نباید نگران باشند.

وی افزود: با این حال برخی بنادر در سال جاری میلادی اقدام به ممنوعیت شستشوی آب اسکرابر کرده اند که این کار از نظر قوانین بین المللی قابل توجیه نیست.

Othman افزود; هیچ استدلال علمی پشت این ممنوعیت وجود ندارد.

وی یاد آور شد: از سال 2018 میلادی نصب اسکرابرها توسط این شرکت تا به حال ادامه داشته و صاحبان کشتی برای نصب این سیستم ابراز علاقه کرده اند.

از سوی دیگر دولت ژاپن اعلام کرد شستشوی مخازن اسکرابرهای حلقه باز تهدیدی برای محیط زیست دریایی نیست و با این اظهار نظر رسمی بر نصب و فعالیت آن در آب های ژاپن مهر تایید زد.

براساس گزارش منتشره از سوی وزارت زیرساخت ، حمل و نقل و گردشگری ژاپن این کشور در مذاکراتی که به منظور ممنوعیت اسکرابر حلقه  باز برگزار می شود شرکت نخواهد کرد. زیرا معتقد است آب شستشوی اسکرابر به دریا و موجودات زنده در آن آسیب نمی رساند.

در اطلاعیه وزارت زیرساخت حمل و نقل و گردشگری ژاپن آمده است، دست اندرکاران حمل و نقل ژاپن به این نتیجه رسیده اند که تصمیم برای ممنوع کردن ورود کشتی ها با اسکرابر حلقه باز در بنادر به هیچ  وجه مبتنی بر حقایق علمی نیست و در نتیجه رای خود را به طرفداران اسکرابر می دهد.

از سوی دیگر مطالعات کارشناسان ژاپنی نشان می دهد نمونه هایی که طی سه سال از 53 کشتی مجهز به اسکرابر دریافت شده بیانگر آن است که نمونه ها به خوبی در معیارهای مجاز IMO قرار دارند. بدین ترتیب اسکرابر تهدیدی برای محیط زیست به حساب نمی آید و می توان از آن به نحو احسن استفاده کرد.

این تصمیم ژاپن در حالی عنوان می شود که تعدادی از بنادر اروپا و آسیا تخلیه شستشوی آب اسکرابر را در بنادر خود ممنوع کرده اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار