۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

تازه ترین تحلیل کلارکسونز از بازار شناورهای فله بر جهان

تازه ترین تحلیل کلارکسونز از بازار شناورهای فله بر جهان
گروه تحقیقی کلارکسونز بازار تحویل شناور، سفارش ساخت و اوراق فله بر در سه ماه نخست سال جاری میلادی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۰۸۲۸
به گزارش گروه بین الملل مانا گروه تحقیقی کلارکسونز باگریزی به حال و هوای بازار فله بر در سه ماه نخست سال جاری میلادی، به تشریح نوسانات بازار در ماه مارس نیز پرداخت و نوشت: به دنبال عوامل فصلی و برخی اختلالات در تجارت سنگ آهن، درآمد فله بر کیپ سایز با رسیدن به هشت هزار و ۷۱۹ دلار در روز در ماه مارس سال جاری میلادی افت ۲۳ درصد را در مقایسه با ماه فوریه و ۳۸ درصدی را درمقایسه با ماه مارس سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشت.
با این وجود درآمد در بخش‌های فله بر کوچکتر روند بهبود را در ماه مارس سال جاری میلادی به نمایش گذاشت. از سوی دیگر درآمد فله بر‌های کیپ سایز و سوپراماکس به بالاترین سطح طی چند سال رسید. در مجموع میانگین درآمد فله بر با ایستادن بر روی ۱۱ هزار و ۹۲۸ دلار در روز روند افزایشی هفت درصد را در مقایسه با ماه مارس سال گذشته به نمایش گذاشت.
پیش بینی می‌شود، در سال جاری میلادی تجارت جهانی دریابرد فله خشک رشد حدود ۲.۶ درصد را تجربه کند، افزون بر این رشد تن مایل ۳.۴ درصد خواهد بود.
در بخش عرضه انتظار می رود به دنبال سرعت پایین‌تر تحویل شناور، ناوگان فله بر رشد حدود تنها دو درصد را نشان دهد. علیرغم اینکه برخی ریسک‌ها در بخش چشم انداز تقاضا وجود دارند، اما انتظار می رود رشد محدود ناوگان به بهبود کلی فاندمنتال‌ها در بخش فله بر در سال جاری میلادی کمک کند.
چشم انداز بازار فله خشک اقای عنجی//
واردات سنگ آهن چین با رسیدن به ۲۷۱ میلیون تن در سه ماه نخست سال جاری میلادی روند پایداری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت. افزون بر این پیش بینی می‌شود، واردات دریابرد سنگ آهن چین با رسیدن به حدود ۱.۰۹۵ میلیارد تن در کل سال جاری میلادی شیب صعودی چهار درصد را طی کند.
در مجموع، انتظار می رود تجارت دریابرد جهانی سنگ آهن در سال جاری میلادی با رسیدن به ۱.52۰ میلیارد تن رشد سه درصد را به نمایش گذارد.
چشم انداز بازار فله خشک اقای عنجی//
این گزارش ادامه داد: انتظار میرود تجارت جهانی دریابرد ذغال کک با رسیدن به ۲۶۵ میلیون تن رشد سه درصد را در سال جاری میلادی نشان دهد.
کل واردات ذغال چین با رسیدن به ۷۵ میلیون تن در سه ماه نخست سال جاری میلادی رشد ۱۷ درصد سال به سال را به نمایش گذاشت.
 
چشم انداز بازار فله خشک اقای عنجی//
پیش بینی‌های اولیه حکایت از رشد یک درصد تجارت جهانی گندم و غلات با رسیدن به حدود ۳۶۶ میلیون تن دارد.
پیش بینی می‌شود، تجارت دریابرد کالای فله جزئی با رسیدن به ۱.۹۷۵ میلیارد تن در سال جاری میلادی روند صعودی سه درصد را طی کند. افزون بر این تجارت جهانی دریابرد بوکسیت (هیدروکسیدآلومینیوم) با رسیدن به حدود ۱۰۷ میلیون تن در سال جاری میلادی روند افزایشی ده درصد را نشان خواهد داد.
 
چشم انداز بازار فله خشک اقای عنجی//
در ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی، ناوگان فله بر کیپ سایز به یک هزار و ۷۰۲ فروند با ظرفیت مجموع ۳۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار DWT رسید که رشد هفت درصدی را نسبت به ابتدای سال جاری میلادی نشان داد.
در سه ماه نخست سال جاری میلادی تعداد ۱۶ فروند فله برکیپ سایز با ظرفیت مجموع سه میلیون و ۶۰۰ هزار DWT تحویل داده شد. افزون براین، در مدت مذکور اوراق هفت فروند فله بر کیپ سایز وسفارش ساخت ۲۴ فروند به ثبت رسیده است.
چشم انداز بازار فله خشک اقای عنجی//
در ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی، ناوگان فله بر پاناماکس به دو هزار و ۵۲۱ فروند با ظرفیت مجموع ۲۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار DWT رسید که رشد پنج درصدی را نسبت به ابتدای سال جاری میلادی به نمایش گذاشت.
در سه ماه نخست سال جاری میلادی تعداد ۱۷ فروند فله بر پاناماکس با ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار DWT تحویل داده شد. افزون بر این، در مدت مذکور اوراق دو فروند فله بر پاناماکس و سفارش ساخت نه فروند گزارش شده است.
چشم انداز بازار فله خشک اقای عنجی//
در ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی ناوگان فله بر هندی مکس به سه هزار و ۵۸۱ فروند با ظرفیت مجموع ۱۹۷ میلیون و ۹۰۰ هزار DWT رسید که رشد هفت درصد را نسبت به ابتدای سال جاری میلادی به همراه داشت.
در سه ماه نخست سال جاری میلادی تعداد ۳۵ فروند فله بر هندی مکس با ظرفیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار DWT و ۲۰ فروند فله بر هندی سایز با ظرفیت ۰.۷ میلیون DWT به ناوگان جهانی پیوست. افزون بر این درمدت مذکوراوراق شش فروند هندی مکس، پنج فرود هندی سایز و سفارش ساخت پنج فروند هندی مکس و پنج فروند هندی سایز ثبت شده است.
 
چشم انداز بازار فله خشک اقای عنجی//
برچسب ها: فله بر کلارکسونز
ارسال نظرات
آخرین اخبار