۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

تهیه پیش نویس سه تفاهم نامه دریایی در عراق

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه پیش‌نویس سه تفاهم‌نامه در حوزه دریایی از سوی نمایندگان ایران و عراق خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۹۲
به گزارش مانا هادی حق شناس با اشاره به تهیه پیش‌نویس سه تفاهم‌نامه در حوزه دریایی از سوی نمایندگان این سازمان و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی عراق در حوزه جستجو و نجات دریایی، مقابله با آلودگی های نفتی و کشتیرانی بین بنادر دو کشورگفت: هیئتی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی کشوربه ریاست محمد شریعتمداری؛ وزیر صنعت معدن و تجارت روز دوشنبه هفته جاری وارد عراق شدند تابتوانند در بخش های مختلف اقتصادی به تفاهم های لازم برسند.
دراین هیئت نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی نیزحضور دارند. از سوی دیگر فردا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به عراق می رود تا گفت و گو با طرف عراقی به سرانجام برساند تا دو کشور بتوانند سطح تعاملات خود را گسترش دهند.
وی ادامه داد: روز گذشته با حضور روسای دو هیئت تقسیم کار صورت گرفت و امروز هیئت های دو طرف ایرانی و عراقی با همتایان خود ملاقات و نشست های تخصصی را برگزار می کنند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه جلسه دیگری ظهر امروز در محل وزارت حمل و نقل عراق با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نیز نمایندگان سازمان بنادر برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه پیش نویس سه تفاهم نامه درباره جستجو و نجات دریایی، مقابله با آلودگی های نفتی و کشتیرانی بین بنادر دو کشور تهیه می شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار