۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰

ردپای فرانسه در بزرگترین کشتی سازی دنیا

کشتیرانی CMA CGM فرانسه سفارش ساخت ۱۲ فروند را به بزرگترین کشتی سازی دنیا داد.
کد خبر: ۸۰۰۳۱
به گزارش گروه بین الملل مانا، لویدزلیست نوشت: کشتیرانی CMA CGM فرانسه سفارش ساخت ۱۲ فروند شناور مجهز به گاز مایع طبیعی LNG با ظرفیت ۱۴ هزار TEU را به بزرگترین کشتی سازی دنیا - کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی- داد.
این گزارش ادامه داد: کشتیرانی فرانسه تفاهم نامه‌ای را با کشتی سازی هیوندایی به منظور سفارش ساخت ۶ فروند کشتی به همراه ۶ فروند انتخابی دیگر منعقد کرد.
علیرغم اینکه یک منبع صنعتی صحت این خبر را برای لویدزلیست تایید کرد، اما کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی تاکنون ازهر گونه اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.
به گفته گزارشات رسانه محلی کره جنوبی، کشتیرانی فرانسه قیمت ۱۳۰ میلیون دلار برای هر کشتی را مطرح کرده است. به دلیل مجهز بودن شناور‌ها به موتور‌های سوخت دوگانه، قیمت کشتی از ۱۲۵ میلیون دلار به ۱۳۰ میلیون دلار افزایش یافت.
بر اساس گزارشات دیگر، یارد‌های چینی در ابتدای مذاکرات برای انعقاد قرارداد، قیمت بین ۱۰۶ و ۱۰۸ میلیون دلار را پیشنهاد کرده بودند.
در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز کشتیرانی فرانسه سفارش ساخت تعداد ۹ فروند کشتی کانتینری با ظرفیت ۲۲ هزار TEU مجهز به موتور‌های دوگانه سوز را به کشتی سازی چین داد. در تلاش برای مطابقت با قوانین لازم الاجرا سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد از سال ۲۰۲۰ سازمان بین‌المللی دریانوردی آیمو، این کشتیرانی قرارداد ده ساله‌ای را با شرکت نفت و گاز توتال هموطن برای خریداری سالانه ۳۰۰ هزار تن LNG امضا کرد.
ناگفته نماند، کشتیرانی فرانسه در پیروی از قوانین انتشارات و آلودگی آیمو نقش سردمدار و پیشگام را در میان شرکت‌های کشتیرانی دنیا برعهده دارد.
این گزارش در پایان نوشت: در اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی، شرکت نفت و گاز توتال یک قرارداد چارتر بلند مدت را با شرکت کشتیرانی MOL ژاپن برای شناور‌ها با ظرفیت ۱۸ هزار و ۶۰۰ cum امضا کرد، شناور‌ها در کشتی سازی Hudong-Zhonghua چین ساخته و در سال ۲۰۲۰ تحویل داده خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار