۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
سخنگوی شرکت ملی نفتکش در گفتگو با مانا:

نشت محموله از سانچی ادامه دارد/فرآیند انتقال پیکر دریانوردان در اختیار وزارت خارجه

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران گفت: پیکر سه دریانورد جانباخته نفتکش سانچی هنوز به کشور انتقال داده نشده اند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۳۶۶
نشت محموله از سانچی ادامه دارد/فرآیند انتقال پیکر دریانوردان در اختیار وزارت خارجهمحسن بهرامی در گفتگو با خبرنگار مانا، با اعلام اینکه فرآیند انتقال پیکر دریانوردان جانباخته سانچی در اختیار وزارت امور خارجه است اظهار داشت: این مهم هم اکنون در حال پیگیری است ولی تاکنون سه پیکر کشف شده از دریانوردان جانباخته حادثه نفتکش سانچی به کشور انتقال داده نشده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه جعبه های سیاه نفتکش سانچی و کشتی چینی کریستال سالم بوده اند، خاطر نشان کرد: طبق اطلاعاتی که از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرده ایم اطلاعات جعبه های سیاه کاملا استخراج شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
بهرامی فرآیند داده پردازی حادثه سانچی را زمان بر خواند و گفت: در این مدت از طریق نمایندگان رسمی شرکت ملی نفتکش تمام اطلاعات و مشاوره های لازم در اختیار مسئولان ذیربط قرار گرفته است.
این مقام مسئول در شرکت ملی نفتکش در ارتباط با ماموریت ربات زیردریایی در محل غرق سانچی تصریح کرد: به علت بدی آب و هوا در منطقه، تاکنون چندبار این ماموریت متوقف شده است با این حال تا زمان تعیین تکلیف مغروقه این ربات در محل باقی خواهد ماند.
به گفته بهرامی تلاش برای کشف احتمالی پیکرهای باقی مانده در مغروقه همچنان یکی از ماموریت های این ربات زیردریایی خواهد بود.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش در خصوص آخرین اخبار از آلودگی های زیست محیطی در پی غرق نفتکش سانچی خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که از دو طرف چینی و ژاپنی دریافت کرده ایم متناقض است، در حالیکه چینی ها وسعت آلودگی را زیاد اعلام می کنند ولی آمار ارائه شده از سوی ژاپنی ها به مراتب کمتر است.
وی در این باره افزود: طبق آخرین اخبار نشت محموله همچنان ادامه دارد ولی به گفته شاهدان به دلیل فرّار بودن آن پس از ساعاتی از سطح دریا تبخیر می شود.
بهرامی همچنین در خصوص وضعیت بیمه نفتکش سانچی گفت: اقدامات لازم در این زمینه در حال پیگیری است و مشکلی خاصی در روال آن وجود ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار