۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

نصب اسکرابر گزینه جدی مالکان کشتی ها

همچنان که به ضرب العجل ژانویه 2020 سازمان بین‌المللی دریانوردی ( آیمو ) برای استفاده از سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد نزدیک تر می شویم، پیش بینی می شود، مالکان گزینه نصب اسکرابر را جدی تر خواهند گرفت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۸۹۹
نصب اسکرابر گزینه جدی مالکان کشتی ها
به گزارش گروه بین الملل مانا در حالی که به ضرب العجل ژانویه 2020 سازمان بین‌المللی دریانوردی ( آیمو) برای استفاده از سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد نزدیک تر می شویم، گروه Wilhelmsen- هلدینگ صنعت دریایی جهانی مستقر در نروژ- پیش بینی می کند، مالکان شناورها در راستای پاسخگویی به قوانین زیست محیطی، به سمت نصب و بازسازی اسکرابرها متمایل خواهند شد.
یکی از مقامات Wilhelmsen در این باره گفت: شرایط اخیر صنعت کشتیرانی، هزینه پیش بینی شده بالاتر و هم چنین دسترسی محدود به سوخت های دریایی با سولفور پایین پس از سال 2020 را می توان از عوامل محرک زا و کلیدی برای انتخاب گزینه نصب اسکرابرهای گاز خروجی از سوی مالکان برای شناورهای فعال خود دانست.
بررسی موسسه رده بندی DNV GL نروژ نشان می دهد، در شرایطی که قیمت نفت خام پایین و همچنین روند توسعه تجهیزات مورد نیاز بانکرینگ کند است، پذیرش گاز مایع طبیعی LNG به عنوان یک آلترناتیو پایدارتر زیست محیطی به جای نفت کوره در شناورها بیش از زمان مورد انتظار به طول انجامیده است.
این گزارش ادامه داد: در پیش بینی سوی موسسه رده بندی DNV GL در سال 2012 آمده بود، ناوگان جهانی کشتی با سوخت LNG در سال 2020 تقریبا از تعداد یک هزار فروند شناور برخوردار خواهد بود. اما در پیش بینی دیگری که در سال 2015 انجام گرفت، تعداد پیش بینی شده به 400 الی 600 فروند شناور به دلایل ذکر شده تقلیل یافت.
لازم به ذکر است: مالکان کسانی که تمایل به بازسازی شناورهای خود دارند، باید مسائلی را در نظر بگیرند، مانند اینکه آیا ساختار کشتی آنها به گونه ای است که بتواند با شرایط جدید تطبیق پیدا کند. مسئله سن شناور نیزعامل مهم دیگری است که باید در شناورهای قدیمی در نظر گرفته شود.
برچسب ها: اسکرابرها مالکان
ارسال نظرات
آخرین اخبار