۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

یک شناور در دهانه اروند رود نجات یافت

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یک فروند موتور لنج از سوی واحد عملیات بندرخرمشهر در آبراه اروند نجات یافت.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۷۷۵۰
یک شناور در دهانه اروند رود نجات یافت
به گزارش مانا محمد محسنی گفت: یک فروند موتور لنج حامل بار برنج که از بندر دبی به بندراروند کنار در حال حرکت بود به علت نقص فنی در موتور در دهانه اروند رود دچار وضعیت اضطرار شد و از ادامه مسیر بازماند.
وی ادامه داد: پس از اعلام اضطرار به مراکز جستجو و نجات دریایی واقع در کانال اروند، نیروهای عملیات بندرخرمشهراز سوی شناورهای قیام، خراسان و ناجی چهار به محل حادثه اعزام شدند.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهردر باره جزییات این حادثه گفت: این شناور پس از وقوع حادثه ابتدا از سوی یک فروند موتور لنج صیادی به سمت کانال اروند هدایت شد اما  به علت عدم راهنمایی صحیح به گل نشست و دچار شکستگی در بدنه شد و در حالت نیمه مغروق در دهانه اروند میان بویه شماره ۱ و ۳ قرار گرفت.
محسنی در ادامه افزود: تمامی هفت سرنشین این شناور مضطر نجات یافتند و فرمانده شناور به دلیل عدم مساعد بودن شرایط جسمی از سوی شناور ناجی برای مداوا به بندر اروند کنار منتقل شد.
به گفته وی در حال حاضر شناور به گل نشسته و از سوی مالک و با نظارت واحد عملیات بندرخرمشهر در حال تخلیه بار و انتقال به منطقه امن است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: در راستای افزایش ایمنی سفر شناورهای سنتی، آموزش خدمه، مالکین و مدیران شرکت های تعاونی مربوطه دوره آموزشی در دی ماه سال جاری در بندرخرمشهر برگزار می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار