۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

سرمایه گذاری اپراتور ابوظبی برای توسعه بندر فجیره

اپراتور بندری «بنادر ابوظبی» توافقنامه ای با بندر فجیره امضا کرد که به موجب آن بندر مذکور شاهد سرمایه گذاری 136 میلیون و 100 هزار دلاری خواهد بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۶۹۷
سرمایه گذاری اپراتور ابوظبی برای توسعه بندر فجیره به گزارش گروه بین الملل مانا، سرمایه گذاری 136 میلیون و 100 هزار دلاری اپراتور بندری ابوظبی با هدف توسعه زیرساخت ها و ژرف سازی لنگرگاه ها تا عمق 16.5 متر برای پهلوگیری شناورهای بزرگ در بندر فجیره انجام خواهد شد.
بر اساس این گزارش، ساخت یاردی به مساحت 300 هزار مترمربع با هدف ذخیره سازی واحداث اسکله یک کیلومتری برای پوشش شناورهای مگاسایز در برنامه ی سرمایه گذاری بندر فجیره نیز دیده می شود.
در ماه ژوئن سال جاری میلادی، اپراتور بندری «بنادر ابوظبی» یک قرارداد انحصاری 35 ساله با بندر فجیره امضا کرد که به موجب آن مدیریت و اپراتوری این بندر را برعهده گیرد. به دنبال تاسیس ترمینال های بندر فجیره، اپراتور بندری مذکور متعهد شد تا زیرساخت های موجود را ارتقا دهد و تمامی جابه جایی های کانتینری، بارعمومی، RO-RO و شناورهای کروز را مدیریت کند.
اپراتور بندری «بنادر ابوظبی» قصد دارد توسعه زیرساخت ها، لنگرگاه ها و یاردهای بندر فجیره را از سال آتی میلادی آغاز کند و در این فاصله بندر به فعالیت های خود بیش از پیش ادامه می دهد. به دنبال سرمایه گذاری و ساخت اسکله، عملیات شناورهای جدید در سال 2021 میلادی شروع می شود.
شایان ذکر است، پیش بینی ها خبر از مدیریت یک میلیون TEU  کانتینر و 700 هزار تن کالای عمومی از سوی بندر فجیره تا سال 2030 میلادی می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار