۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

تولید میگوی چابهار به هزار تن رسید

با اتمام کامل برداشت میگوی چابهار، امسال حدود هزار تن میگوی پرورشی در مزارع چابهار تولید شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۶۷۸
تولید میگوی چابهار به هزار تن رسید
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: میزان برداشت میگوی پرورشی در مزارع چابهار، امسال در مقایسه با سالهای گذشته از شرایط بهتری برخوردار بود.                                                                                       
سید وحید حاج سید جوادی، تصریح کرد: با اتمام کامل برداشت میگوی چابهار، امسال حدود هزار تن میگوی پرورشی در مزارع چابهار تولید شد.این آمار در حالی است که پرورش دهندگان امسال با کمبود لارو و نیز کمبود زمان پرورش مواجه شدند که در غیر صورت پیش بینی ها برای تولید امسال در چابهار بیش از هزار تن بود.
وی افزود: رعایت زمان بندی تعیین شده درباره موارد بهداشتی از سوی دامپزشکی و شیلات در پرورش میگو هر ساله باید رعایت شود که امسال نیز همچون سال گذشته تعدادی از مزارع در زمان تعیین شده از سوی دامپزشکی از نظر بهداشتی برای تکثیرلارو آماده نشده بودند که این امرسبب شد تا نتوانند امسال به تولید میگو بپردازند.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهارخاطر نشان کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از ورود بیماری به این اراضی صورت گرفته بود.        
وی تاکید کرد: آمار تولید امسال در حالی به هزار تن رسیده است که بر اساس آمار منتشر شده از سوی پرورش دهندگان در سال گذشته در مجموع حدود 300 تن میگوی پرورشی تولید شده بود.                                                                                       
به گفته این فعال بخش خصوصی در صنعت میگوی کشور، 300 تن میگوی مذکور در 161 هکتار از اراضی دارای مجوز تولید شده بود.
حاج سید جوادی در ادامه اذعان داشت: البته دو سال پیش نیز 183 هکتار مزرعه زیر کشت میگو رفته بود که به دلیل شیوع بیماری تنها 200 تن میگو تولید شد.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار گفت: هر چند در سال گذشته 30 هکتار کمتر از سال ماقبل آن، مزرعه میگو زیرکشت رفته بود اما میزان ذخیره سازی لارو در سال گذشته افزایش یافت که این امرسبب شد تولید 300 تنی میگو و افزایش 100 تنی آن در مقایسه با سال گذشته شده بود.                                
وی همچنین به عدم شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی چابهار طی سال جاری خبر داد و اذعان داشت: پرورش دهندگان به خوبی با چگونگی کنترل بیماری آشنا شده اند.
این فعال بخش خصوصی در صنعت میگو، متذکر شد: این امر حاکی از رعایت کامل موارد بهداشتی از سوی پرورش دهندگان و تذکرات دامپزشکی است.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار در ادامه گفته های خود عنوان کرد: با شرایط مساعد به وجود آمده در مزارع تولید میگو، انتظار می رود تولید میگوی پرورشی در مزارع استان سیستان و بلوچستان در سال آینده افزایش چشمگیری یابد.                                                       
حاج سید جوادی به وجود ظرفیت بسیار بالا در مناطق ساحلی استان سیستان و بلوچستان در گواتر و چابهار برای افزایش تعداد مزارع میگوی پرورشی فعال، خاطرنشان ساخت: امیداست شرایط بهره برداری از این مزارع سال آینده فراهم شود.                                                                   
وی یکی از مشکلات پیش روی پرورش دهندگان میگوی چابهار را موضوع بیمه عنوان کرد و گفت: شرکت های بیمه کننده به دلیل احتمال دوباره شیوع بیماری در مزارع چابهار، امسال نرخ ها را بسیار افزایش داده بودند که این امر مشکلات بسیاری را پیش روی پرورش دهندگان قرار داد.                             
حاج سید جوادی یادآور شد: افزایش نرخ بیمه باعث شد که امسال پرورش دهندگان نتوانند نسبت به بیمه کردن مزرعه خود اقدام کنند.
برچسب ها: میگو چابهار بیمه
ارسال نظرات
آخرین اخبار