۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

آزمایش نظارت لحظه ای کشتی ها در کشتیرانی نوپای کره

شرکت کشتیرانی کره‌ای، SM Line اعلام کرد: سیستم نظارت لحظه‌ای بر یک کشتی کانتینربر را بر اساس اینترنت چیزها (IoT) آغاز کرده است.
نویسنده: الهام قربانی
کد خبر: ۷۷۴۸۴
آزمایش نظارت لحظه ای کشتی ها در کشتیرانی نوپای کره
به گزارش گروه بین الملل  مانا شرکت کشتیرانی کره‌ای، SM Line اعلام کرد: در مرحله آزمایشی یک روزنه ورودی خیلی کوچک و دستگاه‌های IoT را بر روی یکی از کشتی‌های خود (کشتی 6 هزار و 655 TEU ساخت سال 2007 به نام SM Busan) نصب کرده است.با نصب این سیستم این امکان برای شرکت به وجود می‌آید تا در حین حرکت کشتی بر شرایط کشتی و محموله آن در لحظه نظارت کنند.VSAT یک سیستم ارتباطات ماهواره‌ای است که مورد استفاده کاربران خانگی و تجاری قرار می‌گیرد.
بر اساس این گزارش دستگاه‌های IoT ابتدا اطلاعات کالا را به VSAT مخابره می‌کنند که متعاقباً به سرور کامپیوتر مرکزی SM Line از طریق ماهواره انتقال می‌یابد. کشتی SM Busan اکنون در حال حرکت به سوی بندر Long Beach ایالات متحده است.
این شرکت همچنین گفت: «VSAT ها اغلب برای اطمینان از امنیت و سلامت شناورها یا برای ارتباطات دریانوردان به‌کار می‌رفته‌اند. اما به تدریج جهت ردیابی مورد استفاده قرار گرفت و این روزها از آن برای بررسی محمولات استفاده می‌شود. این سیستم پتانسیل بیشتری نیز دارد چرا که می‌تواند با فناوری زنجیره بلوکی (Blockchain) نیز پیوند داده شود.»
SM Line عضو کنسرسیوم زنجیره بلوکی حمل‌ونقل و لجستیک است که تحت حمایت دولت کره‌جنوبی قرار دارد. این کنسرسیوم با هدف تقویت استفاده از فناوری زنجیره بلوکی در صنعت حمل‌ونقل دریایی این کشور در ماه مه 2017 ایجاد شد.
علاوه بر SM Line حدود 15 عضو دیگر شامل HMM، Samsung SDS، IBM Korea، وزارت شیلات و دریا، اداره بندر بوسان و سایر خطوط کشتیرانی این کشور عضو این کنسرسیوم هستند.
در اوایل ماه نوامبر SM Line دومین عضوی از این کنسرسیوم بود که سفر آزمایشی خود را با استفاده از فناوری زنجیره بلوکی کامل کرد. این شرکت با همکاری سایر اعضای این کنسرسیوم، یکی از کشتی‌های خود را روانه بانکوک کرد و سپس به هوچی‌مین سیتی (شهری در کشور ویتنام) فرستاد.
در طی این سفر، SM Line بر روی کاهش زمان صرف شده از طریق به کارگیری فناوری زنجیره بلوکی تمرکز داشت. در نتیجه زمان صرف شده در توزیع و فرآیندهای اداری که اطلاعاتی نظیر لیست محمولات و صورتحساب‌ها را با بانک‌ها، ادارات بیمه و مالیات به اشتراک می‌گذاشت، به بهترین شکل کاهش یافت.
در ماه سپتامبر 2017، عضو دیگر کنسرسیوم، شرکت HMM، سفر آزمایشی خود را با استفاده از این فناوری به پایان رساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار