۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان خبرداد:

حمایت فنی یونیدو از 107 واحد شیلاتی چابهار وکنارک

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به وجود 107 واحد و کارخانه تولید وبسته بندی ماهی ومیگو در چابهار وکنارک از توافق شیلات باسازمان توسعه صنعتی ملل متحد(UNIDO) برای اجرای پروژه مشترک یک ساله در چابهار وکنارک خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۶۱۷۰
حمایت فنی یونیدو از 107 واحد شیلاتی چابهار وکنارک

هدایت الله میرمرادزهی در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار با اشاره به توسعه صنایع شیلاتی اظهار داشت: استان سیستان وبلوچستان بیشترین میزان صید را دربین استان های کشور وحتی بسیاری از کشورهای اقیانوس هند دارد و با دارا بودن 107 واحد صنایع شیلاتی سهم مهمی در تولید و بسته بندی محصولات شیلاتی کشور دارد.
وی با اشاره به صید بیش از 60 درصد تن ماهیان کشور در سیستان وبلوچستان افزود: وجود 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی و 19واحد نگهداری و انجماد، فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو نفشی مهمی را به چابهار در بسته بندی و صادرات تن ماهیان در منطقه داده است.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان بااشاره به تشویق سرمایه گذاران برای ورود به صنایع شیلاتی استان خاطرنشان کرد: چابهار وکنارک باداشتن بیش از 300 کیلومتر نوار ساحلی، 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید، حدود 2400 فروند شناور لنج و قایق،35 تعاونی صیادی، ایجاداشتغال برای حدود 100 هزار نفر صیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم، 42 درصد سهم صید بین استان های جنوبی و 40 درصد صید کل کشور ،سهم مهمی در زمینه شیلات کشور برخوردار است.
وی از ابراز علاقه نمایندگان سازمان ملل جهت فعالیت در چابهار وکنارک خبرداد وگفت: نمایندگان سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل(UNIDO) در بازدید اخیر خود از صنایع شیلاتی استان یک پروژه یک ساله را با بودجه یونیدو برای حمایت از این صنایع تعریف کردند.
میرمرادزهی با تشریح پروژه یک ساله سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در چابهار تصریح کرد:در این پروژه مشترک میان شیلات وسازمان توسعه صنعتی ملل متحد، این سازمان با آموزش های مختلف و ارتقای دانش فنی صنایع شیلاتی استان، آن ها را به فناوری های نوین به روز می کند و زمینه حضورشیلات استان را در بازارهای مصرف کشورهای منطقه و اروپایی فراهم می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار