هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

حمل و نقل LPG با شرایط سخت روبه رو می شود

میزان صادرات LPG آمریکا به موجب لغو و تعویق ارسال بار در ماه های ژوئن و جولای افت کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۳۳۷
حمل و نقل LPG با شرایط سخت روبه رو می شودبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از بیانیۀ مطبوعاتی شرکت Dorian LPG پس از ثبت رکورد در چهار ماه نخست سال جاری میلادی میزان صادرات LPG آمریکا در حالی افت کرد که میزان تقاضای داخلی ثابت در آمریکا موجب شد تا ضمن اینکه قیمت پروپان ثابت بماند و قیمت گذاری ها نیز به بالاتر از سطحی برسد که تجارت سودآور را به همراه داشته باشد.
بر اساس این گزارش، ساخت انبارهای ذخیرۀ LPG در هفته های اخیر و در آمریکا روبه فزونی است و پیش بینی می شود میزان LPG تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی به 75 میلیون بشکه برسد.
در مجموع میزان صادرات آمریکا در نیمۀ سال جاری میلادی مشابه سال گذشته است که علت آن در لغو جابه جایی بار از سوی این کشور نهفته است. علت این امر را نیز می توان کاهش تقاضای خاور دور به موجب عوامل فصلی و موجودی زیاد انبارهای ذخیره جستجو کرد.
این گزارش ضمن اشاره به واردات چین افزود: واردات چین در ماه می سال 2017 میلادی رکورد جدیدی را از خود بر جای گذاشت و به بیش از دو میلیون متریک تن رسید. این رقم از میانگین ماهانه از ابتدای سال تاکنون یعنی یک میلیون و 500 هزار تن پیشی گرفت. پیش بینی شده بود میزان واردات از آغاز سال جاری میلادی تا ماه جولای به یک تا یک میلیون و 250 هزار تن برسد. افزون بر آن، حجم واردات چین در ماه ژوئن سال 2017 میلادی افزایش یافت و قیمت های یکنواخت پروپیلن بر قیمت گذاری هزینه و کرایۀ حمل تا مقصد (CFR) از تاسیسات دی هیدروژناسیون پروپان (PDH) تاثیر گذاشت.
از سوی دیگر، ترافیکی که در ترانزیت های کانال پاناما وجود دارد با وجود کاهش کرایۀ حمل در مسیر هوستون به چین دو برابر شده است. این امر موجب شده تا شناورهای VLGC از مسیر طولانیِ دماغۀ امید نیک (Cape of Good Hope) تردد کنند که در اینصورت باید تن مایل بیشتری را بپیمایند و از شناورهای بیشتر ناوگان در مسیر مذکور استفاده شود. در بازار شرقی نیز احتمال دارد قیمت های نقدی به پایین تر از قیمت فورواردی برسد چراکه از تعداد بسیاری از شناورها خواسته شده تا برای تردد در مسیر مذکور سرعت خود را کاهش دهند.
این گزارش در ادامه با اشاره به دفتر سفارش VLGC افزود: دفتر سفارش شناور حدود یازده درصد از ناوگان شناورهای VLGC را به خود اختصاص داد درحالی که شناورهای قدیمی با عمری 20 ساله 15 درصد ناوگان را تشکیل می دهند. کارشناسان بر این باورند که نرخ قدرتمند اوراق شناورها و قوانین جدید زیست محیطی موجب می شود تا شناورهای قدیمی تر داوطلب بهتری برای بازار اوراق باشند و از لیست شناورهای ناوگان حذف شوند. اما با این حال تضمینی برای وقوع این امر هم نیست.
شایان ذکر است، گازهای مایع در بخش صنعتی و تولید گرمای خانگی به عنوان یک ماده شیمیایی، خوراک پالایشگاه و سوخت حمل و نقل و در بخش کشاورزی به کار گرفته می شوند.
بازار کشتیرانی LPG در ماه های تابستان و بهار و به موجب افزایش مصرف پروپان و بوتان با هدف تامین گرما در ماه های زمستان رونق بیشتری دارد. افزون برآن، الگوهای هوایی غیرقابل پیش بینی در این ماه ها می توانند تغییراتی را در برنامه زمان بندی شناورها ایجاد و منابع کالاهای خاص را نیز دچار اختلال کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار