۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸

اختصاص 100میلیارد ریال اعتبار برای ادامه لایروبی رودخانه کارون

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از اختصاص 100میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات لایروبی رودخانه کارون در سال جاری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۲۸۴
اختصاص 100میلیارد ریال اعتبار برای ادامه لایروبی رودخانه کارون
محمدرضا شمسایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با تخصیص این اعتبار عملیات لایروبی کارون با سرعت عمل بیشتری انجام خواهد شد.
وی حجم لایروبی رودخانه کارون از اهواز تا بندر خرمشهر را 22 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: لایروبی کارون بخشی از طرح ساماندهی این پهنه آبی کشور با هدف حفظ محیط زیست و نجات بخشی آن است.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه لایروبی کارون در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته است، افزود: تخصیص اعتبار برای لایروبی کارون از محل اعتبارات ملی است و در سال های آینده تخصیص اعتبار این طرح ادامه می یابد.
شمسایی افزود: با لایروبی کارون امکان تردد شناورها و قایق ها فراهم می شود ضمن آنکه به احیاء این رودخانه کمک شایانی خواهد کرد.
کارون که به مثابه شاهرگ حیاتی خوزستان است پس ازعبوراز مناطق مرکزی استان و مشروب کردن اراضی پائین دست و تامین آب هزاران روستا ، در خرمشهر به اروندرود می ریزد از آنجا راهی خلیج فارس می شود.
انتقال آب، شوری، رسوب گذاری، کاهش دبی، ورود انواع آلاینده های صنعتی، کشاورزی و خانگی، کاهش شدید عمق وعدم امکان تردد شناورها در آن از چالش ها و مشکلات اساسی رودخانه کارون است.
به تازگی دادستانی اهواز به مقوله مسایل زیست محیطی وعوامل آلاینده رودخانه کارون ورود کرده و چندین شخص و دستگاه حقوقی و حقیقی را تحت تعقیب قرار داده است. 
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار