۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

استمرار شیب صعودی درآمد فله برهای هندی سایز

میانگین درآمد فله بر های هندی سایز بر روی شاخص بالتیک به حرکت صعودی خود ادامه می دهد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۱۷۷
استمرار شیب صعودی درآمد فله برهای هندی سایز
به گزارش گروه بین الملل مانا، کاهش تعداد فله برهای آماده به بارگیری برگ برنده ای را به دست مالکان داده است، به گونه ای که میانگین درآمد روبه رشد فله بر هندی سایز بر روی شاخص بالتیک که از اواسط ماه ژوئن سال جاری میلادی آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.
این گزارش ادامه داد: میانگین نرخ اجاره زمانی بر روی شاخص بالتیک با بسته شدن بر هفت هزار و 338 دلار در روز دوشنبه و رشد 2.4 درصدی، بالاترین سطح از 16 ماه می سال جاری میلادی تاکنون را به نمایش گذاشت.
افزون بر این، شاخص فله بر هندی سایز نیز با افزایش 11 واحدی نسبت به هفته گذشته، بر روی 500 واحد ایستاد.
سازمان مبادلات شاخص بالتیک با اشاره به سپری کردن هفته خوبی، گفت: افت تعداد شناورهای آماده به بارگیری، بسیاری از چارترها را با این دیدگاه که در ماه آینده بازار بهبود بیشتری را نیز تجربه خواهد کرد، به سمت تثبیت نرخ آینده برای چارتر کشتی (forward cover) متمایل ساخته است.
بر طبق گروه تحقیقی کلارکسونزلندن، پنج معامله در بازار نقدی برای سفرهای دریایی از استرالیا به منطقه سنگاپور- ژاپن و به جنوب چین و از اندونزی به هند با رنج نرخ کرایه حمل هفت هزار و 350 دلار الی هشت هزار دلار در روز انجام گرفت.
پایین ترین معامله برای حمل زغال سنگ از فیلیپین به چین گزارش شده است.
VesselsValue نیز گزارش داد، در بازار شناورهای دست دوم، یک فروند فله بر OHBC با ظرفیت 37 هزار و 400 DWT ساخت سال 2007 به ارزش نه میلیون و 300 هزار دلار فروخته شد که دو میلیون و 300 هزار دلار بیشتر از معامله صورت گرفته برای یک فروند فله بر با ظرفیت 28 هزار و 500DWT ساخت سال 2007 بوده است.
در ادامه این گزارش آمده است: سفارش جدید دو فروند فله بر هندی سایز نیز به کشتی سازی Saiki ژاپن با ظرفیت 37 هزار DWT به ارزش هر یک 20 میلیون دلار داده شده که قرار است در سال 2019 تحویل داده شوند.
این گزارش در پایان نوشت: در بازار اوراق سازی نیز یک فله بر ساخت سال 1985 با ظرفیت 32 هزارو 700DWT به اوراق برده شد.
برچسب ها: هندی سایز درآمد
ارسال نظرات
آخرین اخبار