۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

دی پی ورلد به قبرس می رود

ترمینال اپراتور دی پی ورلد یک ترمینال جدید برای پهلوگیری بزرگترین شناورهای عملیاتی کروز در قبرس تاسیس می کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۸۰۷
دی پی ورلد به قبرس می رودبه گزارش گروه بین الملل مانا، یک ترمینال جدید به مساحت داخلیِ هفت هزار متر مربع مجهز به هفت سکوی تخلیه بار در بندر Limassol قبرس در تابستان سال جاری با هدف ارائۀ خدمات به بزرگترین شناورهای عملیاتی کروز از سوی ترمینال اپراتور دی پی ورلد تاسیس خواهد شد.
بر اساس این گزارش، ترمینال اپراتور دی پی ورلد Limassol آبخوری به عمق 11 متر دارد و سه لنگرگاه به طول 400 متر که قادر است، بزرگترین شناورهای کروز را در خود جای دهد.
پس از تاسیس ترمینال اپراتور شناورهای کروز در Mina Rashid و دوبی و Quinquela Martin در آرژانتین در سطح جهانی، این سومین ترمینال کروز است که از سوی دی پی ورلد احداث می شود.
شرکت دی پی ورلد در خصوص ترمینال Limassol گفته است: این ترمینال اولین ترمینالی خواهد بود که شناورها برای پهلوگیری و بعد از ترانزیت از کانال سوئز به آنجا خواهند رفت.
سلطان احمد بن سلیمان مدیر ترمینال اپراتور دی پی ورلد گفت: قبرس در دریای مدیترانه مرکز گردشگری و تجارت است. از این رو خرسندیم که در جهت توسعۀ ظرفیت های کروز آن گام برمی داریم. این ترمینال نمونه ای دیگر از همکاری ما با دولت در زمینه پروژه های زیرساختی با هدف تقویت اقتصاد، ایجاد فرصت های شغلی و رونق کشور و وضعیت مردم آن است.
دی پی ورلد بر این باور است که تاسیس ترمینال Limassol در قبرس امکان تبدیل این بندر به مرکز پهلوگیری شناورهای کروز را فراهم می آورد.
شایان ذکر است، ترمینال اپراتور دی پی ورلد Limassol در ماه آوریل سال گذشتۀ میلادی امتیاز انحصاری 25 ساله برای فعالیت در ترمینال چندوجهی Limbassol را بدست آورد. یکی از شرکت های تابعۀ دی پی ورلد موسوم به P&O Maritime نیز امتیاز 15 ساله برای تامین تمامی خدمات دریایی در بندر Limassol را از آن خود کرد.
فعالیت های این ترمینال شامل سه اسکلۀ چند وجهی، ارائه خدمات در زمینۀ تفکیک بار فله، کالای عمومی، Ro-Ro، نفت و گاز و یک ترمینال مسافری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار