۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

تحریم نفتکش های غیر قطری برداشته شد

مقامات بندر نفتی ابوظبی دبی محدودیت ها علیه نفتکش هایی که تحت مالکیت قطر قرار ندارند و قصد تردد به داخل و یا خارج از این کشور دارند را رفع کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۳۷۵
تحریم نفتکش های غیر قطری برداشته شد
به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز نوشت: مقامات بندر نفتی ابوظبی دبی روز گذشته بخشنامه جدیدی را منتشر کردند که به موجب آن محدودیت های قبلی در نظر گرفته شده برای نفتکش هایی که تحت مالکیت قطر قرار ندارد و قصد تردد به داخل و خارج از این کشور دارند را لغو کرد.
بر اساس مفاد بخشنامه جدید، ممنوعیت شناورهایی که پرچم قطر را بر عرشه دارند و شناورهایی که تحت مالکیت این کشور هستند، به قوت خود همچنان باقی است.
یک کارگزار مستقر در سنگاپور گفت: علاوه بر این، اجازه بارگیری مجدد کارگوهای نفت خام به نفتکش ها نیز داده شده است.
یک منبع صنعتی مستقر در خاورمیانه نیز گفت: هیچ اعلامیه رسمی مبنی بر توقف بارگیری مجدد کارگوهای نفت خام وجود ندارد.
این گزارش در ادامه نوشت: با توجه به محدودیت تعداد شناورهای ملکی یا با پرچم قطر، انتظار نمی رود که بخشنامه جدید به مانند قبلی تاثیر قابل توجهی را به همراه داشته باشد.
ناگفته نماند، روز چهارشنبه هفته جاری، دو فروند نفتکش غول پیکر که هر یک می توانند بیش از دو میلیون بشکه نفت را حمل کنند، در بندر ابوظبی دبی بارگیری کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: روز دوشنبه هفته جاری مقامات بنادر عربستان سعودی در پیامی توییتری به نمایندگان کشتیرانی خود اعلام کردند، شناورهایی که پرچم قطر را حمل می کنند یا تحت مالکیت شرکت های این کشور قرار دارند را پذیرش نکنند، علاوه بر این، امکان تخلیه کالاهای قطری در بنادر عربستان سعودی نیز سلب شد.
افزون بر این، روز گذشته، بندر Ras Tanura عربستان یک اعلامیه را منتشر کرد که محدودیت اعلام شده علیه شناورهای قطری مورد تاکید قرار گرفته بود.
این گزارش در پایان نوشت: روز دوشنبه هفته جاری، عربستان سعودی، دبی و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریست، تمامی لینکهای ارتباطی هوایی، زمینی و دریایی خود را با این کشور قطع کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار