۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

اعلام ورشکستگی شرکت فراساحلی سنگاپور

شرکت خدمات فراساحلی Ezra سنگاپور و دو شرکت وابستۀ آن در دادگاه آمریکا اعلام ورشکستگی کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۰۰۹
اعلام ورشکستگی شرکت فراساحلی سنگاپور
به گزارش گروه بین الملل مانا، بلومبرگ نوشت: شرکت فراساحلی سنگاپور موسوم به هلدینگ Ezra و دو شرکت وابستۀ آن با نام های تجاری شرکت خدمات دریایی Ezra و EMAS IT Solutions به موجب شکایت از سوی طلبکاران و قیمت های پایین نفت در بخش انرژی به مدت سه سال متوالی، در دادگاه آمریکا اعلام ورشکستگی کرد.
بر اساس این گزارش و اسناد ارائه شده در دادگاه، ارزش دارایی های تلفیقیِ بلند مدت شرکت فراساحلی Ezra و دارایی های اخیر این شرکت تا پایان سال مالی که در روز 31 ماه آگوست سال 2016 میلادی به اتمام رسید، به ترتیب یک میلیارد و 300 میلیون و 623 میلیون دلار برآورد شده است.
این گزارش ضمن اشاره به سهام شرکت فراساحلی Ezra در بورس ادامه داد: طی سه سال اخیر سهام این شرکت افت شدید 98 صدری را تجربه کرد که بازتاب دهندۀ وضعیت نابسامان شرکت های خدماتی نفت و گاز و بدهی انبوه آنها به موجب تاخیر در تحویل و یا لغو قراردادها بود.
از سوی دیگر،روال نزولی قیمت نفت خام باعث شد تا فعالانِ حوزۀ نفت و گاز مخارج را کاهش دهند و تامین کنندگان خدمات فراساحلی در سنگاپور مانند هلدینگ Swiber و Swissco طرح هایی بازسازی خود را از سال گذشته اجرا کنند.
تحلیل گر شرکت کارگزاری اوراق بهادار KGI در سنگاپور ضمن اشاره به وضعیت بهتر شرکت های فراساحلی در حال حاضر در مقایسه با ماه های اخیر، گفت: طلبکاران در حال حاضر می توانند 50 درصد از سهام خود را دریافت کنند و دارندگان اوراق قرضه می توانند اوراق خود را به دارائی خالص تبدیل کنند. 
از میان 20 طلبکار بزرگ شرکت خدمات فراساحلی Ezra سنگاپور، نام هلدینگ DBS و بانکداری خارجی چین در لیست اعلام ورشکستگی شرکت که به دادگاه آمریکا ارائه شده است با طلب 457 میلیون دلار به چشم می خورد. این دو شرکت قرض دهنده بعنوان اعطاکنندۀ وام های بدون وثیقه به ارزش بیش از 94 میلیون دلار از Ezra طلب دارند. 
اعلام ورشکستگی Erza درست یک ماه پس از ورشکستگی شرکت EMAS Chiyoda Subsea در تگزاس اعلام شد. پیش از آن، شرکت Ezra شاهد افت ارزش اسمی سهام تا 170 میلیون دلار بود و پیش بینی کرده بود که نتواند برنامه بازسازی را آنگونه که باید اجرایی کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار