۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

برترین پایتخت های دریایی جهان اعلام شد

سنگاپور در سال جاری میلادی در ردۀ نخست پایتخت های دریایی جهان قرار گرفت و تا سال 2020 میلادی و پس از آن جایگاه ویژۀ خود را در صنعت کشتیرانی حفظ خواهد کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۶۰۸
برترین پایتخت های دریایی جهان اعلام شد
به گزارش گروه بین الملل مانا، گزارش جهانی پایتخت های برتر دریایی جهان (Menon) در هفتۀ دریانوردی سنگاپور از کسب جایگاه نخست این کشور به عنوان پایتخت پیشگام در صنعت دریایی و در سه بخش کشتیرانی، بنادر و لجستیک و رقابت و جذب خبر داد.
بر اساس این گزارش، آخرین گزارش Menon که از سوی شرکت مشاوره اقتصادی Menon در نروژ منتشر شد، در هفتۀ دریانوردی سنگاپور کسب جایگاه نخست این کشور بین پایتخت های دریایی جهان را اعلام کرد. این پایتخت دریایی برتر توانست در بخش تکنولوژی دریایی و بخش مالی و قانون به ترتیب جایگاه سوم و چهارم را به خود اختصاص دهد. پس از سنگاپور، هامبورگ، اسلو (نروژ)، شانگهای و لندن به ترتیب جایگاه دوم تا پنجم پایتخت هایی دریایی را از آن خود کردند.
گزارش Menon یک گزارش قابل قبول از پایتخت های دریایی در سراسر جهان است که 25 شاخص برای تعیین کشور برتر دارد و نتیجۀ مطالعات آن از سوی بیش از 250 متخصص در قاره های جهان مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور (MPA) گفت: برای کسب این رتبه در صنعت بین المللی دریانوردی بسیار مفتخریم. کسب این رتبه وظیفۀ ما را در تبدیل سنگاپور به هاب جهانی دریانوردی سخت تر می کند. از تمامی شرکا و سهامداران خود که قدم به قدم در مسیر رشد و پیشرفت جایگاه سنگاپور در صنعت دریانوردی همراه ما بودند صمیمانه سپاسگزارم.
در گزارش Menon ضمن اشاره به جایگاه سنگاپور آمده است: این کشور به موجب گستردگی فعالیت های دریایی قادر به تبدیل شدن به هاب بین المللی دریانوردی است و پیش بینی متخصصان و کارشناسان دریانوردی حاکی از کسب رتبۀ نخست این کشور طی پنج سال آینده به عنوان پایتخت برتر دریایی است.
بخش ساحلی سنگاپور در بخش کشتیرانی، بنادر و لجستیک به موجب برخورداری از موقعیت استراتژیک جغرافیایی، واقع شدن در مرکز مدیریت تجاری و عنوان داری دومین بندر بزرگ جهان توانست کسب جایگاه نخست برای سنگاپور را تسهیل کند. افزون بر آن، پیشرفت در امور تجاری و برخورداری از جاذبه های دریایی در کسب عنوان نخستین پایتخت دریایی کمک شایانی به این کشور کرد.
گزارش Menon در ادامه افزود: آنچه به عنوان مهمترین عنصر موجب کسب جایگاه نخست از سوی سنگاپور شد سیاست استراتژیکیِ طولانی مدت این کشور و همکاری قدرتمند دولت با صنعت دریانوردی بود.
از این رو، MPA در پایان این گزارش گفت: با مدیریت نقشۀ تحول صنعت حمل و نقل دریایی (ITM) و همکاری با سهامداران این صنعت، استفاده از نوآوری ها و تجهیز نیروهای کار محلی در اولویت قرار می گیرند.
شایان ذکر است، سنگاپور در سال های 2012 و 2015 میلادی نیز توانست نخستین جایگاه پایتخت برتر دریایی را از آن خود کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار