۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
آلفالاینر پیش بینی کرد:

راه اندازی ائتلاف ها جهشی در میزان تقاضا برای شناور

به دنبال راه اندازی ائتلاف های جدید در مسیرهای تجاری غرب –شرق، تقاضا برای شناورها سیر صعودی به خود خواهد گرفت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۳۵۱۶
راه اندازی ائتلاف ها جهشی در میزان تقاضا برای شناور
به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه تحقیقی آلفالاینر پیش بینی کرد: به دنبال راه اندازی ائتلاف های جدید از یکم ماه جاری در مسیرهای تجاری غرب –شرق، تقاضا برای شناورها و تناژ کشتی های کانتینری با رشد پنج درصدی ظرفیت TEU و چهار درصدی تعداد شناورها نسبت به ماه گذشته، همراه خواهد بود.
ظرفیت کلی شناورها در نظر گرفته شده برای فصل تابستان سال جاری میلادی، نیز دو درصد نسبت به تابستان سال 2016، افزایش خواهد داشت.
در ادامه گزارش آلفالاینر آمده است: تناژ از دست رفته در پی ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی وعدم فعالیت شناورهای این کشتیرانی در مسیرهای تجاری شرق-غرب، با راه اندازی خطوط سرویس های جدید متعلق به ائتلاف های اقیانوسیه، THE و ائتلاف 2M+HMM، به طور کامل جبران خواهد شد.
علاوه بر این، خطوط کشتیرانی ها تقریبا 913 فروند شناور را که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید در مسیرهای سرویس دهی شرق-غرب استقرار یابند، آماده کرده اند.
این گزارش در پایان نوشت: با بررسی میزان سایز استقرار شناورها می توان به این نتیجه دست یافت که تعداد شناورهای 14 هزار تا 20 هزار TEU و پنج هزار و 500 تا ده هزار TEU  افزایش پیدا کرده اند، از سوی دیگر، تعداد شناورها از ده هزار تا 13 هزار و300 TEU و سه هزار تا پنج هزار و 100 TEU، کاهش یافته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار