۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
با ساخت مارینا در بندر انزلی:

گردشگری دریایی توسعه و سامان دهی می شود

مدیر کل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: برنامه ریزهای برای تجمیع اسکه های تفریحی بنادر استان گیلان و پیگیری برای ساخت مارینا، در دست انجام شده است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۳۴۰۸
گردشگری دریایی توسعه و سامان دهی می شودحسین چراغی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به استقبال مسافرین و گردشگران نوروزی برای بازدید از بنادر و تجهیزات بندر گفت: با توجه به رشد ١٠ درصدی سفرگردشگران نوروزی به استان گیلان، تعداد گردشگران دریایی نزدیک به ١٧ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
وی افزود: با توجه به اینکه اکثر روزهای نوروزهوا بارانی بوده اما استقبال گردشگران دریایی از جاذبه‌های گردشگری دریایی همچون تالاب، کانال دسترسی و ساحل؛ با 17 درصد رشد نسبت به سال گذشته رو به رو بوده است.
مدیر کل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطر نشان کرد: از آن جایی که مالکیت کلیه تعاونی‌ها و اسکله‌های تفریحی برعهده اداره کل بنادر و دریانوردی نیست؛ این اداره کل تنها توانسته است ازطریق هشدارها، اعلامیه‌های ایمنی، بازدید و بازرسی از قایق‌های تفریحی، ساماندهی قایق‌های تفریحی  به رنگ ـ پلاک مشخص و ایمنی اسکله‌ ها را ارتقا دهد.
وی در این باره ادامه داد: ایمن‌سازی مسیرهای پرتردد در تالاب و کانال از طریق نصب بویه ها و لایروبی مناطق کم‌عمق، تهیه و توزیع بروشورهای ایمنی در سطح استان، استقرارایستگاه سفرهای دریایی در مجاورت درب اصلی بندر و راهنمایی گردشگران برای استفاده از قایق‌ها و تعاونی‌های ایمن، نصب بنر، استند، تابلو، بیلبورد ایمنی و هشدارایمنی دریایی در سراسر استان گیلان بویژه شهرهای ساحلی از دیگر اقدامات این اداره کل برای جذب گردشگران دریایی بوده است.
چراغی با اشاره به کیفیت خدمات ارائه شده از سوی این اداره کل اظهار داشت: در راستای ساماندهی قایق‌ها به رنگ و پلاک مشخص، به مسافرین تاکید شد که برای سوار شدن قایق‌های ایمن نیاز است که رانندگان قایق ها دارای گواهینامه معتبر باشند اما جلیقه‌های نجات و سایر تجهیزات ایمنی نیاز مند نوسازی هستند.
مدیر کل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پایان با اشاره به برنامه این اداره برای جذب گردشگر در سال جدید تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی ایستگاههای قایقرانی اسکله ها شخصی، خارج از ضوابط ساخت سازه های دریایی بهره برداری می شوند و فاقد مجوز هستند، برنامه ریزهای برای تجمیع آنها و پیگیری برای ساخت مارینا، ایمن کردن کلیه شناورها و قایق‌های تفریحی در یک مجتمع تفریحی و بلیت‌فروشی و ... انجام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار