۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

ادغام؛ هاپاگ لوید آلمان را به سود رساند

ادغام شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان با کشتیرانیِ CSAV شیلی و کشتیرانی UASC متحدۀ عربی و برنامه های کاهش هزینۀ OCTAVE توانست درآمد قابل توجهی را در سال 2016 میلادی برای کشتیرانی آلمان ثبت کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۱۳۰
ادغام؛ هاپاگ لوید آلمان را به سود رساندبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان سال مالی 2016 میلادی را با ثبت 607 میلیون و 400 هزار یورو و سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) به ارزش 126 میلیون و 400 هزار یورو به پایان رساند.
بر اساس این گزارش، مدیر اجرایی شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان گفت: با وجود شرایط چالش انگیز بازار در شش ماه نخست سال 2016 میلادی توانستیم در نیمۀ دوم میزان درآمد را ارتقا بخشیم. با این حال انتظار بهتری از عملکرد خود در سال جاری میلادی داریم.
وی در ادامه افزود: به منظور خوش درخشیدن در بازار حمل و نقل 2017 میلادی، باید نرخ حمل و نقل باری به ثبات و پایداری دست یابد و تعادلی بین بازار و عرضه از طریق کاهش دریافت سفارشات و افزایش اوراق شناورهای قدیمی برقرار شود.
در سال 2016 میلادی، میزان جابه جایی کانتینری از سوی شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید با 2.7 درصد افزایش به هفت میلیون و 600 هزار TEU رسید. نرخ میانگین حمل و نقل در مقایسه با یک هزار و 225 دلار به ازای هر TEU در سال 2015 با 15.4 درصد افت در سال 2016 میلادی به یک هزار و 36 یورو رسید.
از سوی دیگر، میزان درآمد شرکت کشتیرانی آلمان نیز به موجب کاهش نرخ حمل و نقل از هشت میلیارد و 842 میلیون یورو در سال 2015 به هفت میلیارد و 734 میلیون یورو در سال 2016 میلادی رسید.
این گزارش ضمن اشاره به افت قیمت میانگین سوخت ادامه داد: برآمد هزینه ها به طور کلی و به موجب افت 6.3 درصدیِ نرخ سوخت با رشد قابل قبولی سال 2016 میلادی را به پایان رساند. همچنین میزان استفاده از سوخت به دلیل ورود شناورهای کارآمد و بزرگتر به طور کلی و در سطح جهانی کاهش یافته است.
علی رغم افزایش جابه جایی کانتینری از سوی شرکت هاپاگ لوید در سال گذشتۀ میلادی، این شرکت توانست به دنبال ادغام با شرکت کشتیرانی CSAV شیلی و برنامه های کاهش هزینۀ OCTAVE به طور موفقیت آمیزی هزینۀ خرید شناورهای پس کرانه ای، بندری و نرخ چارتر را تا 8.3 درصد کاهش دهد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سال جاری میلادی با چالش های بسیار در صنعت کشتیرانی آغاز شد اما با توجه به افزایش ناگهانی نرخ سوخت نمیتوان ادعا کرد که جایگاه قدرتمند پیشین را در سال 2017 میلادی نیز شاهد باشیم ولی تلاش خود را برای ماندن در بازار رقابتی خواهیم کرد. در این راستا، ادغام با شرت کشتیرانی UASC متحدۀ عربی نیز بسیار سودآور خواهد بود.
با توجه به پیش بینی ها برای رشد 3.8 درصدی تجارت جهانی و افزایش ظرفیت شناورهای کانتینری، شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان قصد دارد نرخ میانگین حمل و نقل باری و حجم جابه جایی کانتینری را در سال جاری میلادی افزایش دهد. از سوی دیگر مراحل ادغام با شرکت کشتیرانی UASC مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و انتظار می رود در سال 2019 میلادی برای آلمان 435 میلیون دلار سودآوری داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار