۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

پرتاب سه موشک بالستیک کره شمالی به ژاپن

رویترز نوشت: کرۀ شمالی چهار موشک بالستیک به فضا پرتاپ کرد که سه مورد از آنها در منطقۀ ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۸۱۴
پرتاب سه موشک بالستیک کره شمالی به ژاپنبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از نخست وزیر ژاپن، سه موشک از چهار موشک پرتاپ شده از منطقۀ Tongchang-ri واقع در مرز کرۀ شمالی با چین پس از طی مسافت یک هزار کیلومتری در منطقۀ ویژۀ اقتصادی ژاپن فرود آمد که خوشبختانه خسارتی بر بخش کشتیرانی و هوایی وارد نکرده است و با آب های منطقه ای ژاپن فاصله داشت.
این گزارش ضمن اشاره به آزمایش نوع جدیدی از موشک بالستیک از سوی کرۀ شمالی اواخر ماه گذشتۀ سال 2017 میلادی ادامه داد: پس از آزمایش موشک Pukguksong-2، کرۀ شمالی نسبت به پرتاپ تجهیزات نظامی جدید هشدار داده بود.
بر اساس این گزارش، پرتاب موشک بین قاره ای تهدیدی برای قارۀ آمریکا به حساب می آید که در 9 هزار کیلیومتری کرۀ شمالی واقع است.
بر همین اساس در نشست اخیری که نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور آمریکا داشت، گفت: پرتاپ اخیر موشک از سوی کرۀ شمالی واقعا تحمل ناپذیر نیست و این کشور باید به مصوبات شورای امنیت ملی آمریکا توجه کند.
در همین راستا و ادامۀ این دیدار، ترامپ گفت: همۀ دنیا باید بدانند که آمریکا صد در صد از کشور هم پیمان خود، ژاپن، حمایت می کند.
شایان ذکر است، در سال اخیر کرۀ شمالی چندین آزمایش هسته ای انجام داد که همگی در تناقض با مصوبات شورای امنیت ملی آمریکا بود. در همین راستا امریکا و کرۀ جنوبی برای تاسیس ترمینال دفاعی موسوم به سامانۀ دفاعی ضد موشک THAAD در کرۀ جنوبی موافقت کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار