۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
امیر دریادار سیاری:

ایران توان ساخت زیردریایی و ناوشکن را دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز ما توانمندی ساخت زیر دریایی و ناوشکن را در کشورمان را داریم و علی رغم همه محدودیت‌ها استقلال پیدا کرده‌ایم.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۲۱۸۴
ایران توان ساخت زیردریایی و ناوشکن را دارد
به گزارش مانا امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در همایش مدیریت جهادی که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، گفت: اجازه نمی‌دهیم احدی نسبت به آب‌های سرزمین ما نزدیک و یا مرتکب خلافی در آب های ما شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: برای تکلیفی که به عهده ما واگذار شده است دو موضوع را در دستور کار داشتیم و توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی مد نظرمان بود .
دریادار سیاری گفت: علت اهمیت امنیت دریایی و توسعه سواحل مکران این است که شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ، مدیترانه و هند جنوبی مناطق خطوط مواصلاتی کشور ما برای صادرات و واردات است.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی با همکاری وزارت دفاع و دانشگاه های کشور به سمت ساخت تجهیزات جدید پیش می‌رود، گفت: ما در خزر امکانات نداشتیم و اکنون یک ناوتیو مقتدر و ناوشکن و ناو موشک انداز در خزر داریم؛ بدانید که دنیا باور نمی‌کرد که ما ناو شکن بسازیم و ما با کمترین امکانات استقلال پیدا کردیم؛ ما تعمیرات سنگین و اساسی انجام دادیم و به شناورهایمان هفت تا هشت هزار کیلومتر مصونیت دادیم که از سواحل ما دور می‌شوند. ناوگروه 44 ما امیدی نیک را دور زد و وارد اقیانوس اطلس شد و دنیا باور نمی‌کند ما به اینجا رسیده باشیم.
سیاری با بیان اینکه ما توانمندی ساخت زیر دریایی را در کشورمان داریم، ادامه داد: دنیا باور نمی‌کرد و امروز ما زیر دریایی می‌سازیم و زیر دریایی ما بالاترین سطح فناوری را در جهان به خودش اختصاص می‌دهد.علی رغم همه محدودیت‌ها که بوده ما استقلال پیدا کرده‌ایم.
وی گفت: به اندازه ای تبلیغات منفی علیه ما در دنیا کرده‌اند که فکر می‌کنند ما به گونه دیگری هستیم در حالیکه ما با برخی کشورها رزمایش مشترک انجام می‌دهیم و کشورها رزمایش مشترک با کسی انجام می‌دهند که توانمندیش را قبول داشته و بتوانند زبان همدیگر را بفهمند. امروز دنیا ما را به عنوان یکی از عناصر موثر در برقراری امنیت و مقابله باتروریسم جهانی در منطقه می‌داند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما تا به امروز 3850 کشتی نفتکش در خلیج عدن و در مقابل دزدان دریایی اسکورت کردیم تا چرخ اقتصادی جهان بچرخد. ما توانستیم خطوط مواصلاتی خود را حفظ کنیم و به 25 کشتی کشورهای دنیا کمک کنیم و یک کشتی چین را که دزدیده بودند را نجات دادیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار