۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

روابط دریایی اندونزی و ژاپن تقویت می شود

اندونزی و ژاپن ضمن افزایش روابط امنیت دریایی خود، در خصوص پروژۀ اصلی راه آهن نیز به گفتگو نشستند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۱۵۹۷
روابط دریایی اندونزی و ژاپن تقویت می شودبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، نخست وزیر ژاپن طی دیداری با مقامات اندونزیایی گفت:  دو کشور همکاری های دوجانبۀ خود در بخش های امنیت دریایی و امور نظامی را بیش از پیش ارتقا می دهند و ژاپن با هدف ایجاد ارتباط کشورهای آسیای جنوب شرقی برای تامین زیرساخت های لازم در بخش ریلی سرمایه گذاری می کند.
بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: ژاپن به عنوان یک کشور فعال در حوزۀ دریانوردی، همکاری های خود را با کشور اندونزی در اولویت قرار می دهد. بر این اساس، ژاپن به دنبال تشکیل «انجمن دریایی اندونزی - ژاپن» در ماه دسامبر سال 2016 میلادی است تا همکاری خود را در زمینۀ امنیت دریایی  با اندونزی و با هدف توسعۀ جزایر دورافتاده ارتقا دهد.
این گزارش ضمن اشاره به نزاع کشورهای ژاپن و اندونزی با چین بر سر قلمروهای آبی، ادامه داد: ماه گذشته توکیو و جاکارتا از قراردادی رونمایی کردند که با هدف تقویت قدرت اندونزی برای دفاع از مرزهای پهناور دریایی با همکاری ژاپن امضا شده بود.
ژاپن به لحاظ تاریخی یکی از سرمایه گذاران بزرگ اندونزی به حساب می آید اما در سال 2015 میلادی رئیس جمهور اندونزی با چین قراردادی مبنی بر ساخت خط ریلی تندرو برای اتصال جاکارتا به Bandung امضا کرده بود، که این قرارداد ضربۀ بزرگی به این کشور وارد کرد.
با این حال به نظر می رسد این درگیری کوتاه مدت در روز یکشنبه و درحالی که نخست وزیر ژاپن از همکاری بین دو کشور برای ساخت زیرساخت های لازم در بخش ریلی و دیگر بخش ها خبر داد، به پایان رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار