۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

افزایش احتمالی نرخ حمل کانتینری در مقاطع زمانی مشخص

رئیس کمیسیون فدرال دریایی آمریکا (FMC) با توجه به تغییرات نسلی در صنعت حمل و نقل کانتینری به ارسال کننده گان کالای کشتی ها در خصوص افزایش نرخ حمل کانتینری در مقاطع زمانی خاص هشدار داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۱۳۵
افزایش احتمالی نرخ حمل کانتینری در مقاطع زمانی مشخصبه گزارش گروه بین الملل مانا، رئیس کمیسیون فدرال دریایی آمریکا در سخنرانی خود در اجلاس حمل و نقل جهان در شانگهای به ادغام شرکت های کشتیرانی CMA CGM فرانسه و APL، هاپاگ لوید و کشتیرانی امارت متحدۀ عربی (UASC)، شرکت کاسکو و کشتیرانی چین، ورشکستگی 10 خط کشتیرانی شرکت هانجین و سرمایه گذاری مشترک شرکت های NYK، K Line و میتسوی ژاپن و تاثیر آنها بر صنعت حمل و نقل اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، وی گفت: هر یک از موارد مذکور بر عملکرد درونی خود تاثیرگذارند اما اگر همۀ آنها را با هم درنظر بگیریم این تغییرات نسلی توان تغییر ساختارهای اصلی در صنعت حمل و نقل را دارند.
وی با اشاره به شرایط سخت برای ارسال کنندگان کالای کشتی ها در سطح جهانی که به دنبال ائتلاف های شرکت های کشتیرانی و ادغام آنها با یکدیگر به وجود آمده است، افزود: با وجود ائتلاف اقیانوسیه که شرکت های کشتیرانی CMA CGM فرانسه، کاسکو چین، اورگرین تایوان و OOCL اعضای آن را تشکیل می دهند، کمیسیون فدرال دریایی در تلاش است تا بین نگرانی ها و نیازهای خطوط کانتینری تعادل ایجاد کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به نگرانی همۀ فعالان در عرصۀ حمل و نقل کانتینری، اظهار کرد: همکاری ما با یکدیگر برای ایجاد تعادل در صنعت کشتیرانی و حمل و نقل کانتینری که در جهان اقتصاد وضعیت وخیمی دارد، حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: ارسال کنندگان کالاهای کشتی متوجه ایجاد شرایطی که خطوط حمل و نقل کانیتری در ان بتوانند ترانزیت کالاها را انجام دهند، شده اند.
گفتنی است، نرخ حمل کانتینری غیرواقعی، ناپایدار و در نوسان است. از این رو، احتمال ورشکستگی خطوط کشتیرانی در صورت عدم کسب سود وجود دارد. به بیان ساده تر، انتظار می رود نرخ حمل کانتینری در برخی مقاطع زمانی افزایش یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار