۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

حجم جابه جایی کانتینری در خط OOCL افزایش یافت

خط کانتینری OOCL هنگ کنگ در گزارشی از افزایش 5.2 درصدیِ جابه جایی کانتینری در سه ماه سوم سال جاری میلادی و کاهش 13.8 درصدی در میزان درآمد خود خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۹۹۰
حجم جابه جایی کانتینری در خط OOCL افزایش یافتبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از سیترید، جابه جایی کانتینری در سه ماه سوم سال جاری میلادی در خط کانتینری هنگ کنگ با رشد 5.2 درصدی از رقم یک میلیون و 450 هزار TEU به یک میلیون 520 هزار TEU رسید. این درحالیست که درآمد این خط کانتینری در مدت زمان مذکور کاهش 13.8 را تجربه کرد و از یک میلیارد و 330 میلیون دلار به یک میلیارد و 150 میلیون دلار رسید.
بر اساس این گزارش، نرخ پایین کرایۀ بار موجب شد تا ظرفیت بارگیری در خط کانتینری OOCL 3.2 درصد افزایش داشته باشد. این درحالیست که نرخ کرایۀ حمل بار در سه ماه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.6 درصد افزایش داشت. از سویی دیگر، میانگین مجموع درآمد در سه ماه سوم 2016 میلادی به ازاری هر TEU 18.1 درصد کاهش یافت.
این گزارش ادامه داد: از آغاز سال جاری میلادی (9 ماه) تاکنون حجم کلی جابه جایی کانتینری 5.4 درصد رشد داشت و به چهار میلیون و 410 هزار TEU رسید اما درآمد مجموع با کاهش 15.8 درصدی رقم سه میلیارد و 40 میلیون دلار را ثبت کرد.
این گزارش ضمن اشاره به میزان جابه جایی کانتینر در مسیرهای تجاری افزود: بیشترین میزان جابه جایی در مسیر اقیانوس آرام با 14 درصد افزایش ثبت شد و میزان درآمد در این مسیر با 18.2 درصد کاهش به 423 میلیون دلار رسید.
گفتنی است، OOCL در مسیر آسیا- اروپا به موجب ارتباط قوی و وجود شناورهایی با سایز مناسب وضعیت بهتری دارد. به گونه ای که، جابه جایی کانتینری 7.2 درصد رشد در سه ماه سوم در این مسیر رشد داشت و به رقم 238 هزار و 844 TEU رسید و درآمد تنها با 7.7 درصد کاهش 193 میلیون دلار ثبت شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار