۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

شرکت های حمل و نقل یونان جریمۀ نقدیِ میلیونی می شوند

دادگاه آمریکا دو شرکت پیشتاز در حوزۀ حمل و نقل یونان را به موجب تخلیۀ روغن در دریا وادار به پرداخت جریمۀ نقدی یک و نیم میلیون دلاری کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۷۸۹
شرکت های حمل و نقل یونان جریمۀ نقدیِ میلیونی می شوندبه گزارش گروه بین الملل مانا، وال استریت ژورنال نوشت: یک فروند شناور حمل کارگو موسوم به Gallia Graeca که در مالکیت دو شرکت حمل و نقل دریایی Gallia Graeca و Angelakos (Hellas) SA یونان قرار دارد، به موجب نقض قوانین محیط زیست دریایی و از سوی دادگاه آمریکا محکوم به پرداخت جریمۀ نقدی یک و نیم میلیون دلاری شدند.
بر اساس این گزارش، شواهد موجود در شناور مذکور که از چین و برای ترانشیپ 20 میلیون سویا به اسکلۀ 86 و ترمینال غلاتِ سیاتل رسیده بود، پس از بازرسی و ثبت به دادگاه آمریکا برای بررسی های تکمیلی ارائه شد.
این گزارش در ادامه به نقل از رئیس تیم بازرسی افزود: تغییرات در تمام لوله ها و مخازن سوختی مشاهده شد، گالن های روغن در محل خود نبودند و دستگاه جداکنندۀ آب و روغن کار نمی کرد. از سویی دیگر، هر چه در بررسی های خود از شناور جلوتر می رفتیم، با یک مسئلۀ دیگر مواجه می شدیم.
بر همین اساس، خدمۀ شناور سعی در پنهان کردن حقایق داشتند ولی بازرسین در بررسی های اولیۀ خود دریافتند که پنج هزار گالن روغن در دریا خالی شده است.
وکیل این دو شرکت در اظهارات خود پرداخت 100 هزار دلار جریمه را کافی دانست و گفت این اتفاق به دلیل عدم آگاهی خدمه و آموزش ناکافی آنان رخ داده است و خدمه قصدی برای گمراه کردن بازرسین به هنگام ورود به کشتی نداشتند. از طرفی، دو شرکت تاکنون سوابقی در کارنامۀ تاریخی خود برای برهم زدن عوامل زیست محیطی ثبت نکرده اند.
دادگاه آمریکا در پایان گفت: مدیران دو شرکت در خصوص استفاده از مهارتنامه موجود در شناور با مهندسین آن در ارتباط بودند. انگیزۀ دو شرکت برای انکار این اتفاق، عدم تاخیر در ترانشیپ سویا اعلام شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار