۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

پیش بینی حجم واردات کانتینری در بنادر آمریکا

انتظار می رود با وجود ورشکستگی شرکت کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی، توان عملیاتیِ واردات در بنادر کانتینری بزرگ آمریکا در ماه جاری و ماه های آتیِ سال جاری میلادی به اوج نزدیک شود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۸۲۳
پیش بینی حجم واردات کانتینری در بنادر آمریکابه گزارش گروه بین الملل مانا و گزارش ماهانۀ جهانی از سوی Port Tracker حجم جابه جایی واردات در بنادر کانتینری آمریکا در ماه آگوست به یک میلیون و 67 هزار TEU رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 0.4 درصد افت داشت. پیش بینی ها حاکی از آن است که این رقم در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به رقم یک میلیون و 62 TEU می رسد و از کاهش 0.2 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 میلادی خبر می دهد اما با توجه به ورشکستگی شرکت هانجین رقمی بسیار قابل قبول است.
بر اساس این گزارش، حجم واردات کانتینری در ماه اکتبر سال جاری میلادی با افزایش 5.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و 63 هزار TEU خواهد رسید. ماه نوامبر نیز با یک میلیون و 53 هزار TEU شاهد رشد 3.8 درصدی خواهد بود. همچنین، حجم واردات کانتینری در ماه دسامبر با افزایش 3.6 درصدی به یک میلیون و 49 هزار TEU می رسد.
این گزارش همچنین نشان می دهد که حجم جابه جایی کانتینر در بنادر آمریکا در ماه جولای یک میلیون و 63 هزار TEU ثبت شده بود که در مقایسه با ماه ژوئن و جولای به ترتیب 3.2 و 0.7 افزایش یافت.
لازم به ذکر است، جابه جایی کالا در ماه ژانویۀ سال 2017 میلادی با رشد 2.8 درصدی قلۀ یک میلیون و 53 هزار TEU را فتح خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار