۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

شش غول بازار نفتکش جهان را بشناسید

با سقوط قیمت نفت به کمترین عدد در یک دهه اخیر، مصرف کنندگان تلاش می کنند با بهره گیری از شرایط کنونی به ویژه با ذخیره نفت خریداری شده در مخازن غول پیکر، راهبردهای تجاری خود را دنبال کنند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۸۰۶۹
شش غول بازار نفتکش جهان را بشناسید
به گزارش مانا انتقال و ذخیره سازی نفت خام در مقادیر عظیم به نفتکش های غول پیکر نیازمند است. این تانکرها انواع متفاوتی دارند. مثلا بخشی از نفتکش ها، وظیفه انتقال نفت خام از پایانه های صادراتی به پالایشگاه ها را بر عهده دارند.
بخش دیگری از نفتکش ها نیز فرآورده های تولید شده در پالایشگاه ها را به بازارهای مصرف منتقل می کنند. همچنین تعدادی از نفتکش ها به عنوان پایانه های شناور بارگیری و ذخیره سازی نفت خام مورد استفاده قرار می گیرند. کسب و کار تجاری دارندگان نفتکش یکی از بخش های خدماتی در بازار نفت به شمار می آید. در این بازار عواملی نظیر مدت زمان اجاره، کیفیت نفت خام صادراتی و مسیر انتقال نفت بر سودآوری شرکت های این حوزه تاثیرگذار است.
معرفی 6 شرکت برتر فعال در بازار انتقال و ذخیره سازی نفت خام دنیا موضوع این گزارش است که در ادامه می خوانید:
 
1- تیکای کورپ
 این شرکت که در سال 1973 میلادی در شهر هامیلتون برمودا تاسیس شد در بخش های انتقال نفت خام و گاز طبیعی ذخیره سازی شناور و حمل محموله های نفتی در مسیرهای طولانی فعالیت دارد. در شرکت تیکای کورپ چهار بخش تجاری وجود دارد که شامل لجستیک فراساحلی، تولید فراساحلی، ناوگان انتقال LNG و تانکرهای صادرات نفت خام خواهد بود.
 
 
 
این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان ناوگان انتقال نفت حدود 200 تانکر نفتکش دارد و سرمایه تجاری آن 710 میلیون دلار بوده و اخیرا درآمد شرکت تیکای کورپ  یک میلیارد و 993 میلیون دلار اعلام شده است.

2- شرکت فرانت لاین لیمیتد
 این شرکت در سال 1984 میلادی تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر هامیلتون برمودا قرار دارد. شرکت فرانت لاین لیمیتد با دارا بودن 22 فروند نفتکش غول پیکر در تجارت انتقال نفت خام فعالیت می کند.
 
 
 
14 شناور ناوگان شرکت فرانت لاین لیمیتد را ابرنفتکش های غول پیکر تشکیل می دهند. این شرکت در بسیاری از نقاط دنیا نظیر خاورمیانه، شرق دور، اقیانوس آتلانتیک، شمال اروپا، دریای کارائیب و بندر لوییزیانای ایالات متحده فعالیت می کند و باید دانست که راهبرد برون سپاری اکثر فعالیت ها در دستور مدیران ارشد این شرکت قرار دارد. سرمایه تجاری شرکت فرانت لاین دو میلیارد و سی میلیون دلار بوده و درآمد این شرکت در سال 2014 میلادی ، 521 میلیون دلار اعلام شده است.
 
3- شرکت تساکوس
این شرکت در سال 1993 میلادی و در شهر آتن یونان تاسیس شد.
 
شرکت تساکوس در زمینه حمل و نقل فرآورده های نفتی فعال بوده و ناوگان نفتکش آن دارای 50 شناور است که اکثر آنان دارای اندازه متوسط هستند. سرمایه تجاری این شرکت 614 میلیون دلار بوده و در دو سال گذشته از درآمدی معادل 501 میلیون دلار برخوردار بوده است.
 
4- شرکت نوردیک آمریکن تانکر
شرکت نوردیک آمریکن تانکر در سال 1995 میلادی در کشور برمودا ثبت شد. ناوگان این شرکت با 24 شناور نفتکش با قابلیت عبور از کانال سوئز فعالیت می کنند.

سرمایه تجاری شرکت نوردیک آمریکن تانکر یک میلیارد و 280 میلیون دلار بوده و درآمد آن 351 میلیون دلار اعلام شده است. سود پرداختی به سهامداران این شرکت نیز ده درصد بوده است.

5- شرکت شیپ فایننس اینترنشنال
این شرکت در سال 2003 میلادی در شهر هامیلتون کشور برمودا ثبت شده است. شرکت شیپ فایننس اینترنشنال علاوه بر فعالیت در عملیات انتقال نفت خام در بخش حمل محصولات شیمیایی و کانتینر نیز فعال است.
 

در ناوگان این شرکت 60 شناور بزرگ وجود دارد و از سرمایه تجاری یک میلیارد و 420 میلیون دلار برخوردار است.

6- شرکت دی اچ تی هولدینگز
این شرکت در سال 2005 در برمودا ثبت شد و از 18 فروند نفتکش ملکی این شرکت، 14 شناور، سوپر نفتکش است. سرمایه تجاری شرکت دی اچ تی 742 میلیون دلار اعلام شده است.
 
برچسب ها: تانکر نفتکش
ارسال نظرات
آخرین اخبار