۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

کاهش نرخ کرایۀ شناورها در هانجین به نتیجه نرسید

درخواست خط کانتینری هانجین کرۀ جنوبی از شرکت Seaspan مبنی بر کاهش نرخ کرایۀ شناورها برای مقابله با بحرانِ مالی این شرکت به نتیجه نرسید.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۸۳۳
کاهش نرخ کرایۀ شناورها در هانجین به نتیجه نرسیدبه گزارش گروه بین الملل مانا، خط هانجین کرۀ جنوبی در ماه می سال جاری میلادی به منظور حل مشکل مالی از شرکت مدیریت کانتینری و مالک کشتیِ Seaspan خواست تا نرخ 43 هزار دلاری کرایۀ شناورها را به ازای هر روز کاهش دهد؛ ولی شرکت Seaspan این پیشنهاد را که به موجب آن نرخ کرایۀ شناورها تا سه و سال نیم آینده کاهش یابد، رد کرد.
بر اساس این گزارش، مدیر شرکت Seaspan در سخنرانی خود و با اشاره به درآمدِ شش ماهه نخستِ سال 2016 میلادی گفت: همه چیز روشن است و تمایلی برای کاهش نرخ اجارۀ شناورها نداریم؛ چرا که تاکنون با هیچ یک از مشتریان خود چنین مشکلی را نداشته ایم و شرکت کشتیرانی هانجین اولین مورد است.
بر همین اساس، وی معتقد است با وجود وضعیتِ متغیرِ شرکت هانجین، این شرکت در پایان ناچار است هزینۀ اجارۀ شناورها را پرداخت کند.
مدیر شرکت Seaspan در ادامه افزود: معتقدیم که همکاران کره ای، دولت کره، سهامداران شرکت و کشتیرانی هانجین بسیار عقلایی تر عمل خواهند کرد و پی می برنند که عمل به تعهداتِ قراردادی در مرحلۀ بین المللی اصل مهمی است.
لازم به ذکر است در پایان ماه 30 ژوئن سال جاری میلادی، هانجین 11 میلیون و 600 هزار دلار برای چارتر شناورها به این شرکت پرداخت کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار