۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
در بندر نفتی خلیج فارس:

ظرفیت مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی افزایش یافت

مدیر عامل سازمان بنادرو دریا نوردی از افزایش ظرفیت مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی در بندر نفتی خلیج فارس با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۶۱۲۸
ظرفیت مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی افزایش یافت
به گزارش مانا محمد سعید نژاد در بازدید از طرح های عمرانی در دست اجرای بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های بانکی هم اکنون ساخت مخازن نگهداری، سیستم انتقال لوله، آتش نشانی و اسکله های پهلوگیری در این بندر در حال اجراست. 
وی با اشاره به افزایش ظرفیت مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی در بندر نفتی خلیج فارس با سرمایه گذاری بخش خصوصی از ٣٠٠ هزار تن به یک میلیون و ٨٠٠ هزار تن افزود: تاکنون، ٢٧ شرکت بخش خصوصی در بندرخلیج فارس هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند.
به گفته این مقام مسئول، نفت کوره، بنزین، روغن های پایه و قیر از جمله فرآورده هایی است که از ١٠ پست اسکله این بندر صادرات و ترانزیت می شود.
سعیدنژاد تصریح کرد: در بندر نفتی علاوه بر تخلیه و بارگیری فرآورده نفتی، سوخت رسانی به کشتی های عبوری در تنگه هرمز افزایش می یابد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سیاست های اصلی سازمان خاطرنشان کرد: تبدیل شدن بندر نفتی خلیج فارس به هاب انرژی و سوخت در خلیج فارس از سیاست های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی است. همچنین قرار است از این پس به جای کشتی های هفت هزار تنی، کشتی های ٥٠ هزار تنی در این بندر تردد کنند.                                                      
استاندار هرمزگان نیز در همین رابطه اظهار داشت: با راه اندازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، صادرات فرآورده نفتی از بندر نفتی خلیج فارس افزایش می یابد.
جاسم جادری افزود: اداره کل امور اقتصادی استانداری هرمزگان از طریق بانک توسعه صادرات مشکلات تاخیر دریافت تسهیلات را برای سرمایه گذاران رفع خواهد کرد
ارسال نظرات
آخرین اخبار