۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

رکورد افزایش حجم بار در کشتیرانی دریای خزر شکسته شد

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: سفرهای صادراتی و وارداتی انجام شده کشتیرانی دریای خزر در دی ماه به 44 سفر با حمل 133هزار تن کالا ودر بهمن ماه سال جاری به 52 سفر با حمل 165هزار تن کالا رسید که علاوه بر افزایش تعداد سفر در بهمن ماه با 32 هزار تن افزایش حجم بار روبه رو شده است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۷۵۹
رکورد افزایش حجم بار در کشتیرانی دریای خزر  شکسته شد
مهندس علی اکبرغنجی درگفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افزایش بیش از 30هزار تن حجم بار کشتیرانی دریای خزر در بهمن ماه سال جاری گفت : علیرغم اینکه در بهمن ماه سال جاری دو کشتی تجاری این شرکت برای تعمیرات خارج از سیستم بوده است وحدود هفت هزار تن از ظرفیت کشتیرانی دریای خزر کاهش یافته بود اما میزان تناژ حمل شده و سفرهای وارداتی ، صادارتی و چارترینگ در بهمن ماه این شرکت افزایش پیدا کرد.
وی افزود : سفرهای صادراتی و وارداتی انجام شده کشتیرانی دریای خزر در دی ماه به 44 سفر با حمل 133هزار تن کالا ودر بهمن ماه سال جاری به 52 سفر با حمل 165هزار تن کالا رسیده است که علاوه بر افزایش تعداد سفر در این ماهها با 1300تن افزایش حجم بار روبه رو شده است. 
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به رکود بازار، یخبندان رودخانه ولگا و کم شدن آبخوراین کانال اذعان داشت : به دلیل اینکه رودخانه ولگا در این ماه یخ زده است و کشتیرانی دریایی خزر کمترین تردد را به آستاراخان داشته است ، عملا جایگزین های دیگری را در دستور کار خود قرار داد.
غنجی با اشاره به عواملی که سبب افزایش حجم بار در این ماه ها شده است خاطر نشان کرد : استفاده از بندرماخاچ کالا وایجاد خط ثابت، استفاده از بندر هوسان در آذربایجان، بندر باکو، افزایش ارتباط با بندر آکتائو برای سرعت در پهلوگیری کشتی ها، تغییر مسیر کشتی ها و تلاش برای بهینه شدن مسیر حرکت استقرار سیستم مشتریان ، تشکیل کمیته تحلیل و رصد بازار، ارتباط با تجار منطقه و همچنین تغییراتی که در سیاست گذاریهای معاونت بازرگانی این شرکت شده است از جمله عوامل هستند که سبب افزایش حجم بار در بهمن ماه بوده است .
وی با اشاره به تلاش کشتیرانی دریای خزر برای ایجاد بازارهای حمل و نقل و چارترینگ کشتی ها افزود : برای اولین بار در بهمن ماه سال جاری پنج کشتی برای چندین سفردر اجاره این شرکت بوده و همچنین به دلیل افزایش بار، تعدادی کشتی ازمالکان ایرانی اجاره شد. البته ریسک این کار بالا بوده است اما افزایش تمرکز، نظارت دقیق و تلاش همکاران در کشتیرانی دریای خزر علیرغم رکود بازار سبب افزایش حجم بارشده است. 
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر افزود: امیدواریم در ماهها آینده کاهش حجم بار ماههای گذشته و تاخیر در پرداخت سود سهام جبران شود .
غنجی با تاکید بر افزایش حجم باردر ماههای آینده اظهار داشت: پیش بینی می شود در ماههای آینده با افزایش حجم بار رو به روشویم البته هدف این است که این مقدار افزایش بار به 200هزار تن در ماه برسد و این رقم در هر صورت باقی بماند.
وی تغییر نگاه برای پیشبرد اهداف در کشتیرانی دریای خزر را ازجمله متغیرهای مهم بر شمرد و اذعان داشت : مهمترین مسئله درتجارت دریانوردی پذیرش ریسک در مسیر های جدید و تغییر نگاه است .
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این باره افزود : در این راستا مسیرها خط لاینر ماخاچ کالا و نمایندگی فعال در منطقه شناسایی شدند همچنین فعال شدن نمایندگی آذربایجان و جنوب روسیه ، ایجاد نمایندگی در استان داغستان ، ترکمنستان و تقویت دفتر نمایندگی در قزاقستان از جمله عواملی هستند که سبب افزایش کارایی شد.
شایان ذکر است از جمله محموله های وارادتی کشتیرانی دریای خزر آهن ، چوب،غلات و در بخش صادرات کلینگر ، سیمان است این در حالی است که بازار صادراتی هنوز رونق خوبی ندارد وبا رشد این بازار این شرکت با کمبود ظرفیت نیز مواجه خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار