۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

افتتاح خط کشتیرانی خصب-قشم عقب افتاد/راه اندازی خط کشتیرانی مسافری در مسیر مسقط- بندر عباس

به زودی تفاهم نامه راه اندازی خط کشتیرانی مسافری- تفریحی در مسیر مسقط - بندرعباس میان استانداری هرمزگان و مقامات عمانی به امضا خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۴۷۳
افتتاح خط کشتیرانی خصب-قشم عقب افتاد/راه اندازی خط کشتیرانی مسافری در مسیر مسقط- بندر عباسمدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا بیان کرد: چندی پیش به همراه هیئتی از استانداری هرمزگان به منظور افزایش همکاری ها با عمان در زمینه حمل و نقل دریایی مسافری و تفریحی به این کشور سفر کردیم.
محسن ضیایی با بیان اینکه این سفر نتایج بسیار خوبی را به همراه داشت که امیدواریم به زودی شاهد نتایج ثمر بخش آن باشیم اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی تفاهم نامه راه اندازی خط کشتیرانی مسافری- تفریحی در مسیر مسقط- بندرعباس ما بین استانداری هرمزگان و مقامات عمانی به امضا خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه خط کشتیرانی مسافری در مسیر خصب- قشم به زودی راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته قرار شد در خصوص راه اندازی خط کشتیرانی - مسافری در مسیر مسقط- بندرعباس نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، مسیر مسقط به ایران در مقایسه با خصب بسیار طولانی تر است که امیدواریم هر چه سریعتر این خط کشتیرانی مسافری نیز راه اندازی شود.
وی یادآور شد: به زودی خط کشتیرانی مسافری در مسیر خصب – قشم با سرمایه گذاری بخش خصوصی از عمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: همچنین قرار است ظرف چند ماه آینده خط کشتیرانی در مسیر خصب- بندرعباس نیز راه اندازی شود.
به گفته ضیایی با راه اندازی خطوط کشتیرانی از عمان به ایران شاهد افزایش سفرهای دریایی و نیز توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: به وجود آمدن شرایط مناسب برای تردد گردشگران و مسافران از طریق دریا در مسیر ایران و عمان ، نوید بخش افزایش خطوط کشتیرانی مسافری بین کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد بود.
افتتاح خط کشتیرانی خصب- قشم در پیچ و خم مشکلات حقوقی 
از سوی دیگر معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت راه اندازی خط کشتیرانی در مسیر خصب- قشم عنوان کرد: این خط کشتیرانی که قرار بود در تاریخ اول اسفند ماه به بهره برداری رسد به دلیل برخی مشکلات حقوقی به تاخیر افتاد.
مسعود کرباسچی بیان کرد: هم اکنون در حال انجام مراحل قانونی از دفتر ریاست جمهوری برای افتتاح خط کشتیرانی در مسیر خصب- عمان هستیم.
وی یادآور شد: بر اساس پیش بینی های انجام شده ظرف دو یا سه روز آینده به طور قطع مراحل قانونی لازم برای افتتاح این خط کشتیرانی مسافری به پایان خواهد رسید و شاهد بهره برداری از این خط دریایی با حضور مقامات کشور خواهیم بود.
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه این شناور ظرفیت حمل 120 مسافر را داراست، تاکید کرد: همچنین این شناور ظرفیت حمل 20 خودرو را نیز خواهد داشت که این امر امکان استفاده تعداد بیشتر گردشگران از این شناور را فراهم می کند.
کرباسچی همچنین اظهار کرد: این شناور تفریحی بین المللی با طی یک ساعت مسافت مسیر قشم به خصب را طی خواهد کرد.  
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در ادامه گفته های خود در خصوص این خط کشتیرانی مسافری عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته با بهره برداری از این خط کشتیرانی تفریحی، فعالیت این خط به سه روز در هفته محدود خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: شرایطی فراهم شود تا تعداد روزهای فعالیت این شناور تفریحی افزایش یابد و در کنار آن سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز نسبت به بکارگیری چنین شناورهایی در آبهای خلیج فارس ترغیب شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار