۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

امیدی به بهبود مالی کشتیرانی ها تا 2017 نیست

تقریبا سه چهارم بنگاه های مالی کشتیرانی بر این استدلال هستند که در خوشبینانه ترین حالت، رکود موجود در بخش های مختلف تا سال 2017 مرتفع نخواهد شد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۵۹۸۸۱
امیدی به بهبود مالی کشتیرانی ها تا 2017 نیست
به گزارش گروه بین الملل مانا پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی که حول دو محور فله خشک و تانکرها متمرکز شده بود وضعیت بدتری برای فله خشک در سال آینده پیش بینی کردند و هم چنین بر پیش گرفتن سیرنزولی بازار تانکر تاکید ورزیدند. در حدود 55 درصد پاسخ دهندگان خروج ار این بحران تا دو سال دیگر دور از انتظار پنداشتند و در حدود 18 درصد امیدی به بهبودی وضعیت تا سال 2018 یا حتی فراتر از آن هم نداشتند.
بر اساس رأی گیری انجام شده توسط گروه تحقیق پتروفین در آتن و نتایج منتشر شده آن در 28 کنفرانس سالیانه مالی و سرمایه گذاری در حوزه کشتی، حدود 64 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که که شرایط بخش فله خشک در سال آینده، بدون تغییر باقی می ماند.
به عبارت دیگر، کمتر از پنج درصد بر این باورند، بخش عرضه و تقاضا در فله خشک در سال 2016 به فعالیت خود ادامه دهد ، 36 درصد اعتقاد دارند که این اتفاق در سال 2017 رخ می دهد، و حدود 50 درصد به فراتر از 2017 می اندیشند و در آخر هم 9 درصد ، به 2019 یا سالهای پس از آن امید دارند.در بخش تانکر، 68 درصد معتقدند، نرخ های تانکر در سال 2016 روند نزولی خواهد داشت، 32 درصد انتظار دارد که وضعیت اخیر ثابت بماند، اما هیچ یک از رأی دهندگان امید به روند صعودی ندارند.
45 درصد از این موسسات می گویند: قیمت ها در سال 2016 در مقایسه با 2015، ثابت باقی می مانند و 40 درصد نیز معتقدند قیمت ها کاهش خواهند یافت، این نتیجه برای افرادی که به دنبال حراج قیمت ها هستند می تواند خبرمسرت آوری باشد.
جالب اینجاست، کمتر از پنج درصد، یک بهبود شرایط در فعالیت مالی کشتیرانی اروپا در سال آینده را پیش بینی می کنند، درحالی که 73 درصد اطمینان دارند که سال 2017 از این رکود خارج می شدند، در پاسخ به این سؤال که آیا علاقه مندی به سرمایه گذاری مالی در حوزه کشتی در یک روند کاهشی ثابتی، جریان دارد یا نه؟ 68 درصد کمی مخالف بودند و 14 درصد به شدت مخالف بودند.در آخر باید به این نکته اشاره کرد که 21 شرکت از بهترین موسسات مالی کشتیرانی در این نظرسنجی شرکت داشتند.
برچسب ها: بانک کشتیرانی
ارسال نظرات
آخرین اخبار