۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کلارکسونز پیش‌بینی کرد:

تقاضا برای کشتی های حمل خودرو ادامه دارد

تقاضا برای کشتی های حمل خودرو در سال 2015 با یک درصد افزایش روبه رو شد که پیش بینی می شود این روند با افزایش تقاضا در سال آینده میلادی مواجه شود.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۸۷۲۰
تقاضا برای کشتی های حمل خودرو ادامه داردبه گزارش گروه بین الملل مانا، مؤسسه کلارکسون از افزایش یک درصدی تقاضا برای حمل کشتی های حمل خودرو در سال 2015 و رشد سه درصدی تقاضا برای این کشتی ها در سال 2016 خبر داد.
این رشد آهسته به دلیل تقاضای کمتر در برخی از مناطق دنیا، جابه جایی کارخانجات سازنده و نزدیک شدن آنها به مصرف کننده و فاکتورهای ژئوپلتیکی است.
این گزارش در ادامه افزود: تقاضا در کشور چین با کاهش 20 درصدی واردات در سال 2015 و به عبارتی واردات 1.1 میلیون خودرو، کاهش یافت.
براساس این گزارش، فروش کشتی ها در چین سه درصد افزایش سالانه را تجربه کرد که در مقایسه با رشد 10 درصدی در سال 2014 تفاوت چشمگیری را نشان می دهد. یکی از دلایل این امر قوانین جدید شهرهای این کشور مبنی بر کاهش آلودگی هوا عنوان شده است.
بازار کشورهای آمریکای جنوبی نظیر برزیل و آرژانتین با توجه به تغییرات در ساختار مالیات و کاهش تمایل مصرف کننده با کاهش روبرو شده اند. واردات  از کشور روسیه نیز در بین سالهای 2014 و 2015 به دلیل تحریمها و مشکلات سیاسی با کاهش مواجه شد.
بخش هایی از آفریقا و خاورمیانه و برخی کشورهای آسیایی که قدرتهای اقتصادی آینده محسوب می شوند هم با کاهش تجارت میان آسیا - آمریکا، افزایش صادرات از شرق اروپا به آمریکا و آسیا را تجربه کرد.
از سوی دیگر ژاپن و کره جنوبی با 30 درصد از کل صادرات خودرو دنیا در سال 2014، سردمدار بازار صادرات خودرو باقی خواهد ماند. به هر حال کارشناسان کلارکسون از کاهش دو درصدی صادرات خودرو در این کشورها نیز خبر دادند.
در عین حال کارخانجات اتومبیل سازی نیز به بازار عرضه نزدیک تر شده اند به طوری که بسیاری از این کارخانجات به مکزیک منتقل شده اند تا پاسخگوی نیاز بازار آمریکا باشند.
در عرصه عرضه نیز ناوگان کشتی های خودرو در سال جاری 2.9 درصد افزایش داشت و انتظار می رود در سال های آتی نیز پایین باقی بماند و در مجموع 11 درصد کل حجم ناوگان جهانی را به خود اختصاص دهد.
در دیگر بخش ها نیز روند به سوی سفارش کشتی های بزرگ تر پیش می رود به طوری که در میان سال های 2012 تا اواسط 2015 با کاهش شش درصدی کشتی های حمل خودرو با ظرفیت حمل شش هزار خودرو و پایین تر رو به رو شدیم.
برچسب ها: حمل خودرو
ارسال نظرات
آخرین اخبار