۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

صادرات میگوی ایران به ویتنام آزاد شد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان میگوی ایران از رونق صادرات میگوی پرورشی ایران به روسیه خبر داد و گفت: انتظار می رود تا پایان سال حداقل هزار تن میگو به این کشور صادر شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۳۶۷
صادرات میگوی ایران به ویتنام آزاد شدعلی اکبر خدایی به خبرنگار مانا گفت: صادرات میگوی ایران به چین از طریق کشور ویتنام که مدتی بسته شده بود، مجدداً از سر گرفته شد.
وی در ادامه با بیان اینکه این امر با رایزنی های مکرر مسئولان ایران و تلاش صادر کنندگان میگو تحقق یافت گفت: بازار صادرات میگوی ایران به کشور روسیه نیز باز شده است و هم اکنون صادرکنندگان مشغول صادرات این محصول به روسیه هستند.
به گفته این مقام مسئول در اتحادیه تولیدکنندگان میگوی ایران تا کنون چهار کانتینر میگوی ایران به کشور روسیه صادر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، طی یک ماه گذشته 100 تن میگو به روسیه صادر شده است.
خدایی تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال حداقل هزار تن از میگوی پرورشی کشورمان به روسیه صادر شود که برای شروع رقم قابل قبولی است.
وی اذعان داشت: صادرات این میزان میگو به روسیه در مدت زمان کوتاه حاکی از سرعت قابل قبول صادرات این محصول به روسیه است.
وی بیان کرد: امیدواریم با توسعه هر چه بیشتر صادرات میگوی پرورشی به روسیه، این کشور بتواند به یکی از بزرگترین بازارهای هدف صادرات میگوی ایران تبدیل شود.
خدایی با اشاره به استقبال روس ها از میگوی ایران خاطرنشان ساخت: روسیه کشور پهناوری است که قابلیت واردات آبزیان با کیفیت تولید شده در ایران را داراست.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران همچنین تاکید کرد: کاهش تولید میگو در سایر کشورها باعث شده که بازارهای هدف برای صادرات میگوی ایران بسیار پررونق شود.
خدایی در ادامه گفته های خود بیان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه تولید میگو در کشورهای شرق آسیا با مشکل مواجه شده، تقاضای زیادی برای واردات میگوی ایرانی به این کشورها وجود دارد بنابراین باید بتوانیم تولید را بیش از پیش افزایش دهیم .
به گفته وی، کشورهای ویتنام،چین و کره جنوبی بازارهای جدیدی هستند که به روی میگوی پرورشی ایران باز شده اند.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران اظهار داشت: اسپانیا، مصر و امارات نیز از دیگر کشورهایی هستند که بخش عمده ای از میگوی ایران به آنجا صادر می شود.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی کشور با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی تولید میگو تامین نهاده های اولیه مواد غذایی برای پرورش میگو است، گفت: از سوی دیگر پرورش دهندگان با مشکل نقدینگی مواجه هستند و همچنان بانک های عامل از پرداخت تسهیلات به آنها ممانعت به عمل می آورند.
وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت بیشتر دولت از سرمایه گذاران تولید میگوی کشور، بتوانیم در راستای اعتلای هر چه بیشتر این صنعت گام های موثرتری برداریم.
به گفته خدایی، ضرر و زیان وارده به پرورش دهندگانی که امسال بیماری لکه سفید در مزارع آنها شیوع یافته و هم اکنون دچار معضلات بزرگ مالی شده اند باید هر چه سریعتر با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه بانکی از سوی دولت به آنها پرداخت شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار