۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

کاهش 10 هزار تنی میگوی پرورشی کشور

تولید میگوی پرورشی امسال در مقایسه با سال گذشته با 10 هزار تن کاهش همراه شده است که شیوع بیماری لکه سفید در بوشهر دلیل اصلی این کاهش قلمداد می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۲۵۷
کاهش 10 هزار تنی میگوی پرورشی کشور
رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران به خبرنگار مانا گفت: امسال نسبت به سال گذشته میزان ذخیره سازی لارو ها در مزارع میگوی سراسر کشور کاهش داشت.
علی اکبر خدایی با اشاره به اینکه سال گذشته دو میلیارد لارو در مزارع کل کشور ذخیره سازی شده بود، خاطرنشان ساخت: امسال با توافق جمعی پرورش دهندگان مبنی بر کاهش میزان تولید، میزان ذخیره سازی لاروها یک میلیارد و 600 میلیون قطعه صورت گرفت.
وی گفت: با کاهش 400 میلیونی تولید لارو در سال جاری انتظار می رفت تولید میگوی امسال در مقایسه با سال گذشته حدود پنج هزار تن کاهش یابد.
وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 22 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شده بود، تصریح کرد: بنابراین پیش بینی می شد امسال میزان تولید میگو به 17 هزار تن برسد اما متاسفانه با شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی بوشهر که قطب اصلی تولید میگوی کشور محسوب می شود، میزان تولید میگوی امسال به شدت کاهش یافت.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران یادآور شد: همچین امسال شاهد شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی آبادان نیز بودیم.
به گفته وی، بر اساس آخرین آمار ارائه شده، میزان تولید میگوی پرورشی در مزارع استان خوزستان امسال به هزار و 200 تن رسیده است که آمار قابل قبولی است.
وی خاطرنشان کرد: با تدابیر بهداشتی انجام شده در مزارع میگوی چابهار، امسال پس از اینکه چهار سال پی در پی شاهد شیوع بیماری لکه سفید در مزارع آن منطقه بودیم، در این سایت ها خبری از شیوع بیماری نبود و تولید در چابهار به حدود 300 تن رسید.
خدایی در خصوص وضعیت تولید میگو در استان هرمزگان یادآور شد: تولید میگوی پرورشی استان هرمزگان در سالهای اخیر با نوسانات قابل ملاحظه ای همراه نبوده است.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران گفت: امسال نیز همانند سالهای گذشته تولید میگوی هرمزگان به چهار هزار تن خواهد رسید.
وی همچنین به تولید میگوی گلستان اشاره کرد و متذکر شد: امسال نیز در سایت گمیشان تولید میگوی پرورشی به صورت قابل قبولی انجام شد.
وی یادآور شد: امسال پرورش دهندگان میگوی گلستان با کاهش دمای هوا قبل از شروع فصل برداشت مواجه شدند و همین امر باعث شد زودتر از زمان مقرر نسبت به برداشت میگو اقدام کنند در غیر این صورت میگوها به دلیل سرمازدگی تلف می شدند.
خدایی اذعان داشت: پیش بینی می شود با اتمام زمان صید میگوی گلستان، میزان صد در مجموع بین 700 تا 800 تن برسد.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: پیش بینی می شود در مجموع تولید میگوی کشور امسال به 12 هزار تن برسد که کاهش 10 هزار تنی را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران متذکر شد: هم اکنون برداشت ها در مزارع کشور روبه اتمام است و تاکنون میزان برداشت میگوی پرورشی به 11 هزار تن رسیده است.
خدایی اذعان داشت: انتظار می رود تا پایان آبان ماه و اتمام برداشت میگو از تمام مزارع کشور میزان تولید میگوی امسال به 12 هزار تن برسد.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار