۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

بازار میگوی پرورشی در خوزستان داغ می شود

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: با ورود 700تن میگوی پرورشی بهداشتی ، بازار میگوی پرورشی خوزستان داغ و پررونق می شود .
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۰۸۱
بازار میگوی پرورشی در خوزستان داغ می شود
به گزارش خبرنگار مانا دکتر نبی الله خون میرزایی در جلسه بررسی عرضه و فروش میگوی پرورشی در خوزستان با اشاره به کیفیت مطلوب و بالای میگوی تولید شده در مزارع پرورشی استان افزود:تاکنون صادرات این محصول ، محور اصلی بوده ولی با توجه به قیمت مناسب و کیفیت بالای آن لازم است میگوی پرورشی در بازار داخلی استان خوزستان به خصوص مناطق ساحلی آن عرضه شود.
وی گفت: سازمان شیلات ایران در حمایت از تولیدکنندگان، فرآوران و صادرکنندگان میگوی پرورشی تاکید دارد و براساس نیازهای این صنعت ، انتظارداریم سازمان های مرتبط نیز در این خصوص همکاری کنند.
محمد معلم مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی آبزیان خوزستان در این جلسه با اشاره به حضور کم رنگ میگوی پرورشی در بازار داخلی افزود: در بازارهای داخلی تقاضا برای میگوی پرورشی وجود دارد ولی لازم است جایگاه هایی برای عرضه این محصول باکیفیت و با قیمت مناسب و بدون واسطه راه اندازی شود.
علی اشرف پور رییس انجمن صنفی میگوی خوزستان نیز گفت:700تن میگوی پرورشی سایزبندی و بسته بندی شده به صورت منجمد آماده عرضه به بازار استان خوزستان است.
وی برراه اندازی بازارچه تخصصی عرضه آبزیان در خوزستان با هدف دسترسی بهتر و سریع تر مردم به محصولات آبزی دریایی و پرورشی تاکید کرد.
در این نشست مقرر شد نماینده تشکل های میگوی استان برای هماهنگی با تعاونی روستایی و سازمان میادین میوه و تره بار برای اجاره غرفه های مورد نیاز در کنار اطلاع رسانی و تبلیغات اقدامات لازم را انجام دهند تا مردم بتوانند به محصولات آبزی به خصوص میگو دسترسی داشته باشند.
امسال حدود یک هزار و 900 تن میگوی پرورشی در مزارع پرورش میگوی چوئبده آبادان تولید شد و قرار است بخش اعظم آن به سه کشور اسپانیا ، چین و روسیه صادر شود.
چوئبده قطب اصلی تولید پرورش میگوی پرورشی در کشور است.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار