۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

دیدارمدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با وزیرحمل ونقل آستارخان

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر با وزیر صنعت و حمل و نقل آستاراخان روسیه در بندر انزلی دیدار و گفتگو کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۵۲۳
دیدارمدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با وزیرحمل ونقل آستارخان
به گزارش مانادر این دیدار افق های افزایش همکاریهای تجاری ، بازرگانی و کشتیرانی در حوزه دریای خزر و همچنین مشکلات ناوگان در بنادر آستاراخان با هیئت روسی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
علاوه بر این وجود مشترکات فرهنگی غنی دو کشور ایران و روسیه و لزوم تکیه بر این موضوع و همچنین داشتن مرزهای آبی مشترک در حوزه دریای خزر به عنوان مهمترین شاخص ها به منظور افزایش همکاریها در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت  .
براساس این گزارش مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این دیدارضمن تاکید بر وجود مشترکات فرهنگی و همسایگی دو کشور گفت : این مشترکات می تواند موجب  تحول بزرگ اقتصادی ، فرهنگ و سیاسی و مانع از حضور دول فرا منطقه ای در دریای خزر شود .
علی اکبر غنجی افزود:این امر محقق نمی شود مگر زیر ساختهای اقتصادی هر دو کشور آمادگی تعامل سازنده و درک متقابل از یکدیگر را داشته باشند و اجازه بهره برداری مناسب هر دو طرف از بازارهای یکدیگر را با تسهیل قوانین مهیا کنند و گزینه برد – برد اجرا شود .
وی افزود: شرکت های کشتیرانی عامل ارتباط بنادر کشورها هستند و از آنجاییکه کشتیرانی دریای خزر وارد بورس شده لذا فعالیت آن بسیار شفاف است.
وزیر صنعت و حمل و نقل آستاراخان روسیه نیز با توجه به سرمایه گذاری کشتیرانی دریای خزر در بندر سالیانکا قول همکاریهای لازم را دادند.
کشتیرانی دریای خزر دارای 22 فروند کشتی بعنوان بزرگترین ناوگان ملی - تجاری کشور در حوزه دریای خزر دارای خطوط حمل و نقل دریایی از بنادر انزلی، نوشهر ، امیرآباد ، فریدونکنار و آستارا به بنادر آستاراخان، ماخاچ کالا ، اکتائو ، باکو و ترکمن باشی ، بالعکس و همچنین سرویس تامین و حمل کانتینری و شبکه منحصر بفرد اطلاع رسانی میباشد. افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران از تجارت دریایی و ترانزیت در حوزه دریای خزر و توسعه ظرفیت ناوگان از برنامه های راهبردی این شرکت است .
برچسب ها: ایران و روسیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار