با تصویب پیشنهاد هیئت مدیره گروه کشتیرانی، سرمایه این شرکت از ۵۷.۷۲۲ به ۸۲.۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
افزایش سرمایه امسال بیانگر این واقعیت بود که طی سال گذشته، عملکرد عملیاتی و مالی علیرغم فشارهای تحریمی و کاهش قیمتها در بازار جهانی کشتیرانی، مطلوب بوده است.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی فوقالعاده این شرکت منبع تامین افزایش سرمایه را از محل سود انباشته آن اعلام کرد که این هم خود، تاکیدی مجدد بود بر روند رو به رشد ناوگان ملی کشتیرانی به شمار میرود.
البته این تنها نوید مجمع یاد شده نبود، بلکه خرید ۵ هزار دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی با سرمایهگذاری ۱۸ میلیون دلاری در راستای تقویت ناوگان خبری است که خیال بازرگانان و صنعتگران ایرانی را بابت تامین کانتینر راحتتر میکند.
کمتر کسی از یاد برده است که با شروع دور دوم تحریمهای ظالمانه، کمبود کانتینر به سنگ بزرگی پیش پای صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی بدل شده بود.
اما اکنون به نظر میرسد با همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیگر کمبودی در این زمینه وجود ندارد.