به گزارش مانا، نورتروپ گرامن برای توسعه این زیردریایی، سیستم هیدرودینامیک ماهی همنام آن، یعنی سفرهماهی Manta Ray را با برخی از سیستمهای خودران پیشرفته و پیشرانههای کارآمد ترکیب کرده است. این زیردریایی محرمانه ابعاد بسیار بزرگی دارد و همانطور که گفتیم برای مأموریتهای با برد بالا طراحی شده است. همچنین میتواند در طول مأموریتهای خود، محمولههای متفاوتی را حمل کند و بهطور کلی، در آن به جای سرعت، روی استقامت تمرکز شده است.
به گفته نورتروپ گرامن، نمونه اولیه Manta Ray برای توسعه فنّاوریهای خودران پیشرفته زیردریایی استفاده خواهد شد. علاوهبراین، در آن از سیستمهایی برای صرفهجویی در مصرف انرژی استفاده شده است، بهعنوان مثال، در شرایط موردنیاز میتواند به حالت خواب زمستانی برود. همچنین ساختار مدولاری دارد که به آن اجازه میدهد در پنج کانتینر حمل استاندارد جاسازی شود.
«آلن لیتل»، معاون راهبردی و راهحلهای مأموریت در Northrop Grumman توضیح میدهد:
«Manta Ray قابلیت بارگیری از دریا را فراهم میکند و آن را به یک جزء حیاتی در زمینه جنگهای زیرِ دریا و چشمانداز فرماندهی و کنترل همه دامنههای مشترک (JADC۲) وزارت دفاع تبدیل میکند.»
دارپا در سال ۲۰۲۱ میلادی برای توسعه و راهاندازی این فنّاوری علاوهبر نورتروپ گرامن با آزمایشگاه فنّاوریهای پیشرفته لاکهید مارتین و Martin Defense Group قراردادهایی را امضا کرده بود.
زیردریایی بدون خدمه Manta Ray متعلق به دارپا