۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

بازدید حدود ۳۸۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های دریایی خوزستان

به دنبال تمهید امکانات و شرایط ایمن برای بهره‌گیری از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان و گردشگاه‌های دریایی مجاز آن، حدود 380 هزار گردشگر و میهمان نوروزی تا پایان تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های دریایی استان بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۸۷۰۳

بازدید حدود ۳۸۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های دریایی خوزستان


به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با استقبال میهمانان نوروزی و گردشگران دریایی از جاذبه‌های دریایی و ساحلی بنادر خوزستان که با تمهیدات و اقدامات این اداره کل ایمن‌سازی و مهیا شد، حدود ۳۸۰ هزار نفر از گردشگاه‌های دریایی ماهشهر، بندرامام خمینی، آبادان و خرمشهر بهره‌مند شدند.
استقرار تیم‌های امداد و نجات دریایی در گردشگاه‌های دریایی در پارک ساحلی بندرامام خمینی و مجیدیه ماهشهر  به تعداد ٩١ ناظر و همچنین استقرار هفت فروند شناو ناجی و هفت فروند شناور همیار ناجی، نیرو‌های ناجیان غریق اداره کل در تمام مدت فعالیت قایق‌های تفریحی در محل‌های گردشگری دریایی مجاز و توزیع  ۱۵۰۰ عدد جلیقه و حلقهی نجات بین قایق‌های گردشگری دریایی از اهم این اقدامات برای ارتقای ایمنی گردشگاه‌های دریایی در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.
بنابر این گزارش در کنار این اقدامات برای ارتقای ایمنی گردشگری دریایی، در مبادی ورودی مجتمع بندری امام خمینی نیز، با برپایی ستاد استقبال از میهمانان نوروزی، ارائه بسته‌های فرهنگی نوروزی، بیش از ۳۲ هزار نفر درمدت یاد شده از جاذبه‌ها و تأسیسات بندری این بندر بزرگ تجاری کشور بازدید کردند.

بسیاری از گردشگران از نحوه عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر راهبردی کشورنیز بازدید کردند وعکس‌های سلفی و یادگاری گرفتند.


خوشبختانه در ایام نوروز هیچ گونه حوادث منجربه فوت در گردشگاه‌های دریایی خوزستان گزارش نشد و تنها یک کودک خردسال که در ساحل بندر امام خمینی به درون آب سقوط کرده بود با تلاش ناجیان سالم بیرون کشیده شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار