۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

افتتاح ۷ پروژه بندری در بنادر آبادان در دهه فجر/ اسکله نفتی آبادان پس از چهار دهه فعال شد

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: پروژه‌هایی به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان در دهه فجر پیش‌ِرو در بنادر آبادان به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۹۴۶۵۱

افتتاح ۷ پروژه بندر در بنادر آبادان در دهه فجر/ اسکله نفتی آبادان پس از چهار دهه فعال شد

به گزارش خبرنگار مانا؛ کامبیز مالکی‌زاده با بیان اینکه در بنادر اروند کنار و چوئبده از جمله بنادر تابعه بندر آبادان در دهه فجر هفت پروژه به بهره‌برداری خواهند رسید، تصریح کرد: در بندر اروندکنار یک باب انبار دو هزار متری، یک پست اسکله هزار تنی، ساختمان آتش نشانی و روکش آسفالت محوطه مجموعاً به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: در بندر چوئبده نیز یک باب انبار دو هزار متری، ساختمان اداری و حجمی از تعمیرات در بندر که در مجموع با هزینه ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل و آن‌ها نیز در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری نهایی خواهند رسید.

به گفته مالکی‌زاده سازمان بنادر و دریانوردی در قالب مسئولیت اجتماعی خود جاده‌های دسترسی به بنادر آبادان را با اعتباری ۴۵ میلیارد تومانی روکش آسفالت و بهسازی کرده است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان برنامه ریزی برای جابه‌جایی ۷۵ هزار مسافر را از دیگر اقدامات پیش‌روی این اداره کل اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در دوران شیوع کرونا برای بنادر آبادان ایجاد شد، خاطر نشان کرد: طی دو سال شیوع کرونا و محدودیت‌های برآمده از آن از ۱۲۰۰ فروند شناور باری سنتی فعال در بنادر آبادان تنها ۳۰ فروند باقی ماندند و مابقی به بنادر دیگر به ویژه بوشهر کوچ کردند.

وی با بیان اینکه عمده تردد این شناور‌ها به کویت بود، افزود: کویت محدودیت‌های شدیدی در دوران کرونا اجرا کرد که سبب شد شناور‌های ایرانی نتوانند به این کشور تردد کنند.

مالکی‌زاده ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته و با کاهش محدودیت‌های کرونایی هم اکنون ۱۰۰ فروند شناور به بنادر آبادان بازگشته‌اند، اما این تعداد کافی نیست و امید داریم با توافقاتی که با مقامات بندری کویت صورت گرفته شناور‌های بیشتری به بنادر آبادان بازگردند.

وی یکی دیگر از مشکلات پیش روی شناور‌های باری سنتی در بنادر آبادان را کم بودن نوبت دریافت سهمیه سوخت یارانه‌ای ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه شناور‌ها تنها یک بار در سال شامل این سهمیه می‌شوند در‌حالی‌که در بنادر دیگر این سهمیه تا ۶ بار در سال است که تردد به آن بنادر را برای صاحبان شناور‌ها به صرفه‌تر می‌سازد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان معضل دیگر پیش‌ِروی بنادر آبادان را استقبال اندک صاحبان شناور‌ها از طرح تعویض این شناور‌ها با شناور‌های فلزی جایگزین اعلام کرد و گفت: علی‌رغم تسهیلات مناسب و ارزان قیمتی که سازمان بنادر و دریانوردی برای این طرح پرداخت می‌کند استقبال کماکان پایین است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به لایروبی اسکله‌های نفتی پالایشگاه آبادان اشاره و تصریح کرد: این اقدام از سوی پالایشگاه و با همکاری اداره کل‌بنادر و دریانوردی آبادان انجام شد و در پی آن پس از چهار دهه بارگیری محصولات نفتی از آبادان ممکن شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار