۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

هدف‌گذاری تولید سالانه ۱۰۰ تن خاویار پرورشی طی ۵ سال آینده

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران از هدف گذاری تولید سالانه ۲۰ هزار تن گوشت خاویار و ۱۰۰ تن خاویار طی پنج سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۵۲

هدف‌گذاری تولید سالانه ۱۰۰ تن خاویار پرورشی طی ۵ سال آینده

دکتر مهدی شکوری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین فرصت‌های صنعت شیلات کشور، توسعه پرورش ماهیان خاویاری است که در این راستا سازمان شیلات ایران برنامه ریزی‌های کلانی را انجام داده است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: طی ۱۲ سال گذشته شاهد اقدامات چشمگیر و مؤثر شیلات و ایجاد مزارع پرورش ماهیان خاویاری در سطح کشور بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و شش تن خاویار پرورشی تولید شده بود از هدف‌گذاری تولید سالانه ۲۰ هزار تن گوشت خاویار و ۱۰۰ تن خاویار طی پنج سال آینده خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیان داشت: در حال حاضر ۱۷۰ واحد مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد ۱۳۰ واحد دارای مجوز تولید ماهیان خاویاری هستند.

به گفته دکتر شکوری، ۴۰ واحد دیگر هنوز موفق به اخذ مجوز ویژه پرورش ماهیان خاویاری نشده‌اند، زیرا تغییر کاربری داده‌اند، اما به تولید ماهیان خاویاری هم اکنون اشتغال دارند و به زودی مجوز نهایی برای آن‌ها صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در صنعت پرورش ماهیان خاویاری برای دستیابی به تولید سالانه ۲۰ هزار تن گوشت و ۱۰۰ تن خاویار طی پنج سال آینده برنامه ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: قصد داریم پرورش ماهیان خاویاری را از مزارع خرد و کوچک به سمت ایجاد مجتمع‌های بزرگ پرورش ماهیان خاویاری سوق دهیم.

وی اذعان داشت: به همین منظور نیز هدف‌گذاری سازمان شیلات ایران، جذب سرمایه گذاران توانمندتر است تا به این ترتیب با ایجاد مجتمع‌های بزرگ پرورش ماهیان خاویاری، سرعت تولید افزایش چندبرابری یابد و بتوانیم به اهداف تعیین شده در صنعت پرورش خاویار دست یابیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور ورود به پروژه‌های بزرگ پرورش ماهیان خاویاری، بیان داشت: به زودی شاهد آغاز به کار مجتمع‌های بزرگ پرورش ماهیان خاویاری در استان‌های گیلان، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی خواهیم بود.

دکتر شکوری خاطرنشان ساخت: ساخت مجتمع ۵۰۰ هکتاری پرورش ماهیان خاویاری واقع در گمیشان استان گلستان که طرح آن در مرحله مطالعاتی قرار داشت به مشکلاتی برخورده کرده و هنوز تکمیل نشده، اما امیدواریم مشکلات این طرح نیز برطرف شده و به زودی شاهد آغاز به کار این مجتمع نیز باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار