۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان عنوان کرد:

ازبکستان فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان، رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه همکاری با کشور‌های همسایه به سود اقتصاد ایران دانست و گفت: همکاری تجاری و اقتصادی ایران و کشور‌های آسیای میانه معامله برد-برد است.
کد خبر: ۹۲۰۱۲

ازبکستان فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری

 

به گزارش مانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی  موسی آقایی در رابطه با ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک تجاری، اقتصادی و ترانزیتی با کشور‌هایی از جمله ازبکستان در شمال کشور و نیز استفاده از ظرفیت دریایی و بندری ایران، اظهار داشت: حضور در کریدور شمال جنوب یک فرصت و مزیت ویژه و فوق العاده برای ایران است که کشوری نظیر ازبکستان در مرکزیت آن قرار دارد.

وی ادامه داد: ازبکستان کشوری در حال توسعه است و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و سرمایه پذیری به شمار می‌رود و باید از این ظرفیت و فرصت اقتصادی کشور‌های همسایه به نحو مطلوب استفاده کرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه از جمله ازبکستان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور، عنوان کرد: باید شرایط مناسب و امکانات لازم به منظور سرمایه گذاری کشور‌های همسایه در داخل کشور به ویژه در حوزه دریایی و بندری مدنظر قرار گیرد تا شاهد این اتفاق باشیم که هرگز این کشور‌ها به دنبال مسیر جایگزین ایران در راستای انتقال و ترانزیت کالا نباشند.  

آقایی با اشاره به اینکه ایران از یک سو مسیری دارای مزیت ترانزیتی برای کشور‌های همسایه به ویژه کشور‌های شمالی دریای خزر از جمله ازبکستان است، گفت: ایران می‌تواند دروازه واردات و صادرات کالا از ازبکستان باشد چرا‌که مسیر ایران برای تبادلات تجاری این کشور به صرفه است و جایگزین کردن کشوری مانند ایران برای ازبکستان در راستای جابه‌جایی کالا هزینه‌بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران بهترین مسیر برای کشور‌های حوزه CIS است، اظهار داشت: ایران از مزیت کریدور شمال-جنوب برخوردار است و می‌توان با در نظر گرفتن مشوق‌ها و معافیت‌های مالی برای کشور‌های همسایه شرایط مناسبی را به منظور همکاری‌های مشترک تجاری با استفاده از مزیت‌های دریایی و بندری کشور ایجاد کرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان با اشاره به اینکه رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه همکاری با کشور‌های همسایه به سود اقتصاد ایران است، بیان کرد: همکاری تجاری و اقتصادی ایران و کشور‌های آسیای میانه معامله برد-برد است و همکاری اقتصادی با کشور‌هایی نظیر ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و... منافع اقتصادی بسیاری را برای کشور به دنبال دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار