۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
عضو کمیسیون عمران مجلس:

نیروی انسانی متخصص، لازمه شکوفایی حوزه دریایی و بندری است

نیروی انسانی متخصص، لازمه شکوفایی حوزه دریایی و بندری است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص لازمه شکوفایی حوزه دریایی و بندری است، گفت: توسعه کمی و کیفی نیرو‌های انسانی در حوزه دریایی و بندری، بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۱۹۶۶

نیروی انسانی متخصص، لازمه شکوفایی حوزه دریایی و بندری است

به گزارش مانا؛ علیرضا پاک‌فطرت در رابطه با ضرورت بکارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری و لزوم موافقت مجلس شورای اسلامی با درخواست سازمان بنادر نسبت به جذب و بورسیه کردن دانشجو در دانشگاه‌های داخلی کشور در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری از منابع داخلی خود، اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های اخیر کمتر به مقوله تخصصی بودن نیروها توجه شده است لذا ضرورت دارد به سمت افزایش بهره وری با هدف جلوگیری از هدر رفت منابع برویم.
وی ادامه داد: اگر نیروی سازمانی متخصص و کارآمد باشد، می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم؛ نباید تخصص به مدرک‌گرایی ختم شود بلکه باید آموزش‌های علمی در قالب تئوری و عملی در دستور کار قرار گیرد و در نهایت منجر به پیشبرد مطلوب فعالیت‌ها شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قصد داریم حمل و نقل دریایی ایران توسعه پیدا کند و شاهد پویایی در حوزه دریایی و بندری باشیم باید از نیروهای متخصص بهره ببریم، چراکه این گونه می توان با کشورهای رقیب در سطح منطقه و بین المللی رقابت کرد، گفت: حمل و نقل دریایی در میان شقوق حمل و نقل ارزانتر و به صرفه تر است و به طور حتم رونق و پویایی آن می‌تواند شکوفایی اقتصاد ایران را به همراه داشته باشد.
پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه رونق حمل و نقل دریایی ایران می تواند منجر به اشتغال آفرینی، ارزآوری و رونق اقتصادی کشور شود، اظهار داشت: باید به مقوله پذیرش دانشجو در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری در دانشگاه های معتبر کشور توجه داشته باشیم و نیروی انسانی تربیت کنیم که شامل افراد نخبه بوده و به خوبی از عهده فعالیت‌ها در حوزه دریایی و بندری بر آیند.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور به بهترین شکل استفاده کرد، گفت: توسعه کمی و کیفی نیروهای انسانی در حوزه دریایی و بندری می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی منجر شود و با توجه به شرایط نامطلوب فعلی کشور در حوزه واردات و صادرات، می‌توان با ۱۵ کشور همسایه ایران، سطح مبادلات اقتصادی را افزایش دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار