۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

اتخاذ تصمیمات راهبردی حمل و نقل دریایی کشور بر پایه پژوهش

اتخاذ تصمیمات راهبردی حمل و نقل دریایی کشور بر پایه پژوهش
پژوهش و آگاهی مستمر از اتفاقات پیرامونی، زمینه را برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و هوشمندانه برای ارتقاء جایگاه حمل‌ونقل دریایی کشور در سطح منطقه، فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۱۶۵۲

به گزارش مانا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، سیاست‌گذاری بر پایه دانش را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و تاکید کرد: پژوهش و آگاهی مستمر از اتفاقات پیرامونی، زمینه را برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و هوشمندانه برای ارتقاء جایگاه حمل‌ونقل دریایی کشور در سطح منطقه، فراهم می‌کند.
علی اکبر صفایی در پیامی به مناسبت هفته پژوهش، ضمن تبریک به تمامی پژوهشگران و پویندگان علم و دانش، پژوهش را یکی از اصلی‌ترین ملزومات برای نیل به پیشرفت و توسعه پایدار هر کشور توصیف کرد.
وی، توجه به پژوهش و سیاست گذاری بر پایه دانش در بخش حمل و نقل دریایی که مبتنی بر تولید ثروت از دانایی است، را از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی عنوان و خاطرنشان کرد: این کار، مسیر حرکت ما را در تحقق «گام دوم انقلاب» هموار می‌سازد.
وی در این پیام با تاکید بر اینکه تولید علم و نوآوری نقش موثری در رقابت‌پذیری جوامع ایفا می‌کند، آورده است: اغلب دولت‌ها در این راستا با درک کامل از اهمیت و کارکرد پژوهش در حل مسایل و مشکلات، صیانت و حفاظت از تولید علم و نوآوری را در برنامه‌های پیشرفت و توسعه کشور خود قرار داده و با وضع قوانین و مقررات لازم، سودآوری پژوهش و نوآوری را تضمین و پیشرفت کشورشان را برمبنای مزیت نسبی «دانایی» که یک منبع تمام‌نشدنی و رشد یابنده است، پی‌ریزی کرده‌اند.
صفایی در این پیام خاطرنشان کرد: خوشبختانه سند ارزشمند «نقشه جامع علمی کشور» ابلاغیه مقام معظم رهبری، این مسیر را برای ما هموار ساخته است؛ سندی که با تحقق آن پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میسر و توسعه کشور را بر پایه دانش و نوآوری، بنیان خواهد ساخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار