۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

300 میلیارد ریال به احداث بنادر صیادی تخصیص یافت/ اتمام ساخت بنادر صیادی بندر عباس و پزم در سال جاری

300 میلیارد ریال به احداث بنادر صیادی تخصیص یافت/ اتمام ساخت بنادر صیادی بندر عباس و پزم در سال جاری
به منظور پیشبرد پروژه های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری، امسال 300 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.
کد خبر: ۸۲۴۹۱

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور ادامه پروژه های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی بر اساس قانون بودجه کل کشور امسال 300 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه ها تخصیص یافت.

سید مصطفی بهشتیان با اشاره به اینکه بخش اعظم این اعتبارات اختصاص یافته است، بیان داشت: به زودی مابقی اعتبارات نیز تخصیص خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: از مجموع اعتبارات تخصیص یافته 30 درصد به طرح های بهسازی، 30 درصد به طرح های ساماندهی و مابقی به طرح های احداث اختصاص می یابد.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز 300 میلیارد ریال اعتبار جهت پیشبرد پروژه های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی اختصاص یافته بود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، امسال عملیات ساخت بندر صیادی بندرعباس در استان هرمزگان و بندر صیادی پزم در استان سیستان و بلوچستان به صورت کامل به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین به انجام برنامه ریزیها برای تکمیل پروژه های بابلسر ، درگهان، هندیجان، گوگسر، بریس رمین اشاره کرد و اذعان داشت: امیدواریم این پروژه ها نیز امسال به اتمام رسند.

بهشتیان در ادامه گفته های خود عنوان کرد: پروژه های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان، پزم در سیستان و بلوچستان و جفره در بوشهر جز پروژه های احداث بنادر صیادی محسوب می شوند.

وی اذعان داشت: همچنین پروژه های بنادر صیادی زرآباد، بستانه، هندیجان، گوگسر،خورآذینی، امام خمینی و بندرعباس جز طرح های احداث و پروژه های بنادر صیادی رستمی، کنگ، بابلسر، نهرقصر، پزم و خارک در زمره طرح های بهسازی بنادر صیادی قرار می گیرند.

به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران پروژه های بنادر صیادی راس میدانی، تنگ،جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری در زمره طرح های ساماندهی قرار می گیرند.

به گفته بهشتیان، در پروژه هایی که برای اجرایی شدن در سال جاری در نظر گرفته شده اند، بندرعباس، درگهان، هندیجان و بریس جز پروژه های احداث و پروژه های پزم، بابلسر و رمین نیز در زمره پروژه های بهسازی بنادر صیادی قرار دارند.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی با تاکید بر وجود بنادر با ظرفیت بالا در استان سیستان و بلوچستان و ضرورت بهسازی آنها، بیان داشت: در این راستا پروژه لایروبی بندر رمین امسال آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به تخصیص اعتبارات قابل توجه به پروژه های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری، پیش بینی می شود شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای پروژه های بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار